اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

به همت انجمن ادبی تائب اوز و گروه ادبی یوتاب و با همکاری دبیرخانه پایتخت کتاب اوز مراسم بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرین سخن به صورت حضوری در سرای زرنگار و  از طریق فضای مجازی شبکه کتابخوان اوز برگزار گردید.

 

 


در این مراسم ابتدا رمیصا زمانی از باشگاه کتابخوانی بهار با دیباچه سعدی آغاز،سپس فاطمه نجاتی از شاعران و عضو فعال انجمن ادبی تائب با شعری از سعدی شروع و مجری گری این برنامه را تا پایان به عهده داشت .میر هاشم ریاحی عضو فعال هردو انجمن در مورد فضای طنز در شعر و حکایت سعدی با مثال هایی در این مورد صحبت کرد.

 


 

بهرام‌ رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب اوز درمورد دیدگاه شاعران و نویسندگان جهان و ایران درباره سعدی و سعدی شناسان و تاثیر گذاری کلام صحبتی به صحبت پرداخت.

 


در این مراسم سیما خادمی عضو فعال گروه یوتاب که به صورت پخش زنده در برنامه همراه بود اشعاری از سعدی خواند و در مورد آن توضیحاتی ارائه داد و از اینکه این فرصت نصیب دوستان ادب دوست شده بود تا به صورت مجازی از هر گوشه ایران بتوانند همراه باشند و از سعدی بگویند و بشنوند تقدیر و تشکر کرد.


روح الله نجفی کارشناس فرهنگی و هنری و امور رسانه اداره فرهنگ و شهرستان اوز که از دیگر سخنرانان این محفل ادبی بود که با خواندن چند شعر از سعدی و اشاره به کنایه و استعاره و ضرب المثل در اشعار سعدی دیدگاه این شاعر را شرح داد.


آلما ارژنگ کودک عضو باشگاه کتابخوانی بهار نیز شعر و حکایتی زیبا از سعدی را تقدیم ادب دوستان کرد.
قاسم زارع ،طیبه احمدی،سعید مینو،یونس موذنی،فریبا نامدار...


از اعضای فعال انجمن ادبی با اشعار خود و یا سعدی شیرین سخن همراه برنامه بودند.در این مراسم فتحی کارمند فرهنگ و ارشاد شهرستان گراش که مهمان برنامه بود نیز به صحبت و شعر خوانی پرداخت و از برگزار کنندگان تشکر کرد.

 


در پایان فروغ هاشمی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از همه همراهانی که  از ابتدای اردیبهشت ماه تا ۱۵ اردیبهشت ویژه برنامه بزرگداشت سعدی را به شیوه های مختلف برگزار و هر روز برخوان سخن سعدی ادب دوستان را مهمان می کنند تشکر کرد و در مورد نگاه سعدی به ماه مبارک رمضان،شبهای قدر به صحبت پرداخت و در پایان شعر الوداع با ماه مبارک رمضان که در اوز از دیر باز روزهای پایانی این ماه از بلندگوی مساجد توسط روحانی مسجد خوانده و پخش می شود را خواند و در مورد این آیین نیز توضیحاتی داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۱:۱۵
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و ناحیه مقاومت بسیج سپاه اوز و با همراهی انجمن عکاسی مسابقه عکس حضور از راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می شود.


شرکت کنندگان می توانند عکس از حضور خود در مراسم را به شماره
۰۹۲۲۹۲۶۹۴۱
همراه با نام و نام خانوادگی و شماره تماس تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ارسال نمایند.


به سه عکس برگزیده به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۰:۵۵
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز