اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

۱۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

تفاهم نامه خانه دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی:

تفاهم نامه‌ای با وزیر ارشاد برای خانه دار شدن خبرنگاران تنظیم شده و امضا می‌شود.

براین اساس مقدمات برای خانه دار شدن اصحاب فرهنگ و رسانه در اقدام ملی مسکن در دست انجام است و خبرنگاران هم صاحب خانه می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۰ ، ۰۸:۰۸
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

به گزارش پایگاه خبری موزه مردم شناسی اوز:

موزه مردم شناسی اوز مکانی زیبا و سنتی و تاریخی که روزانه پذیرای گردشگران و‌علاقه مندان و توریست های زیادی برای بازدید از سنت و فرهنگ و هویت انسان هایی است که داشته های خود را اهدا کرده اند تا در مجموعه ای جمع شود و بازدیدکنندگان و علاقمندان را مهمان کند .

 

البته با شیوع گسترده کرونا بازدیدکنندگان کمتری مراجعه می کنند اما با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، مکان برای برگزاری جلسات و پخش زنده برنامه ها و مناسبت ها و فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی و آموزشی ، مثل گذشته به صورت فعال در حال ادامه دادن است و آنچه که باعث خرسندی است علاوه بر این برنامه ها،کتابخانه مرحومه فهیمه ملایی که با هزینه موزه و اهدای کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی،نویسندگان و خیرین و مردم شریف اوز چند سالی است میزبان علاقمندان است و در این میان فروش کتاب خصوصا کتابهای تاریخی و کتب نویسندگان اوزی شاید درآمد بیشتری در مقایسه با بازدید داشته است و خداوند را شاکریم که مردم به سمت کتاب و کتابخوانی بیشتر از گذشته روی آورده اند و ما تصور نمی‌کنیم چیزی حتی ویروس و فضای مجازی بتواند کتابخوانی را تعطیل کند، علاوه براین به نظر می‌رسد که کتاب‌فروشی های سنتی می‌توانند مستقیم پاسخگوی مشتری باشند و درباره کتاب نیز توضیح دهند و‌زمان بیشتری بگذارند ؛در حالی‌که شاید کتاب‌فروشی مدرن و یا فروش مجازی کتاب اینگونه نباشد.ارتباط با کتاب چیزی نیست که کهنه و فراموش شود. به هر حال در هر زمانی هستند کسانی که بر اساس سلیقه کتاب انتخاب کنند و بخرند و بخوانند و خیلی از مطالبی که در کتاب هست را نمی توان در دنیای مجازی پیدا کرد و موزه مردم شناسی اوز هم کمک شایانی به این فرهنگ خوب که‌ در کلام خداوند یعنی قران کریم نیز تاکید بر خواندن شده است داشته است.

 

برنامه های موزه مردم شناسی اوز به اختصار در مورد کتابخوانی تقدیم می گردد:
– برنامه آغاز و پایان هرماه با کتاب
– معرفی کتاب در کتابخانه مرحوم فهمیه ملایی توسط یاران موزه
– نشست های نقد و بررسی کتاب
– برگزاری جشنواره های حضوری و مجازی
– مادربزرگ ها و پدربزرگ های قصه گو
– عکس نوشته ها
– روز جهانی کودک و کتاب کودک و روز کودک با پخش زنده برنامه های متنوع از موزه
– پخش برنامه های مرتبط شهر خلاق از موزه مردم شناسی
– حضور و دایر کردن غرفه در چندین نمایشگاه کتاب در شهر ها و روستا ها و مراکز استانی
– شب هایی با کتاب با حضور یاران موزه و نقد و بررسی کتابهای نویسندگان محلی
– حضور در صدا و سیمای مرکز فارس به اتفاق یاران موزه و صحبت در مورد فعالیتها و نقد و بررسی برنامه در موزه
– نشست با رسانه

و چندین برنامه دیگر که ادامه دارد.
البته بیشتر برنامه ها با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ،مسئولین ، هیئت امنای موزه،یاران موزه،دبیرخانه پایتخت کتاب و انجمن کتاب ،خیرین،معتمدین،نویسندگان کتاب که حمایت خوبی هم خود و هم خانواده هایشان داشته اند انجام شده است و همچنان ادامه دارد .
درب موزه مردم شناسی از صبح تا شب به روی همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی باز است.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۰ ، ۰۷:۵۵
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

برنامه ملی گفتگوی صمیمانه سه شنبه ها با یک فنجان کتاب (سی چهره سی گفتگو) ویژه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور و تسهلگران خانواده هاست که هر سه شنبه شب توسط ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن کودک و نوجوان سیمرغ  وآموزش و پرورش شهرستان زبرخان برگزار میشود.

این برنامه که با اجرای آقای سید علی حسینی معاون محترم پرورشی تربیتی آموزش و پرورش زبرخان (دبیر جام زبر خان و عضو ارشد انجمن کودک) برگزار می شود، در اول تیرماه میزبان تسهیلگر و کودکان باشگاه کتابخوانی "بهار" شهرستان اوز بود و در این نشست مجازی احمداکبرپور نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان مهمان برنامه بوده که با حوصله به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ داد و از روزها ی کاری، خاطرات نویسندگی و کتابهای زیادش سخن گفت.باشگاه کتابخوانی بهار اوز به تسهیلگری طیبه نامی و با حضور اعضای باشگاه با  کودکان باشگاه های سراسر ایران گفتگو کردند.

با اعلام کیمیا امینی (مدیر انجمن کودک و نوجوان سیمرغ و دبیرشبکه مروجان کتابخوانی کشور)  تعداد  ۴۰ جلد کتاب به باشگاه  کتابخوانی بهار اوز اهدا شد.

ابتدای این نشست مجازی فروغ هاشمی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ازبرگزار کنندگان تشکر کرد و افزود ارتباط در دنیای امروز و تعامل باشگاه های کتابخوانی با یکدیگر به پیشرفت فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک زیادی کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۰ ، ۰۷:۴۱
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

تابستانی پربار و کتابهایی که به صفحه تقویم شهرستان اوز و سرزمین ایران اضافه می شود.
شبنم رحمانی، متولد 1367/2/16، فرزند علیرضا نویسنده کتاب رمان "دستبند" است.

این کتاب رمانی معمایی، اجتماعی است که به سبک پلیسی جنایی نوشته شده و نثری روان و ساده دارد.
کتاب، در مورد 3کودک 8 ساله هست که هم محله ای و هم مدرسه ای هستند و یکی از آنها  حین بازی گم می شود  و 2تا پسربچه دیگر  همراه اقوام و آشنایان  دنبال این کودک می گردند، 20 سال بعد آنها  بزرگ شده  و ماجراهای عاشقانه ای پیش رو دارند.


به گفته شبنم رحمانی نویسنده این کتاب:من حدود 20سال هست که می نویسم و برای داستان نویسی، خودم تلاش کردم و  2سال اخیر در کلاسهای حضوری و مجازی داستان نویسی شرکت کردم و موفق به چاپ کتابم شدم.

برای این نویسنده اوزی آرزوی روزهای خوب و موفقیت در عرصه ادب و فرهنگ این سرزمین داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۰۰ ، ۰۰:۳۲
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

کافه کتاب هتل سنتی نریمان و اولین باشگاه کتابخوانی جهاندیدگان افتتاح و به زودی کتابفروشی نیز در این مکان افتتاح خواهد شد.


به گزارش لیلا (نریمان) عزیزیان مدیر هتل سنتی،گردشگری نریمان اوز:

باز هم، در میهمانی محبت،  بوی شادی گرفت.

کافه کتاب ها، فرصت را مهیا می کنند که به ضیافت دانایی قدم بگذارید.

اولین هم‌نشینی فرزانگان با محوریت کتابخوانی در باشگاه فرهنگی جهاندیدگان و پیش کسوتان در سلسله‌ نشست‌های هتل نریمان با حضور مسئولین، بزرگان فرهنگ و ادب، بازنشستگان، دوستداران کتاب و کتابخوانی و هنرمندان برگزار شد.


اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، هتل موزه رستوران نریمان و دبیرخانه پایتخت کتاب به منظور هم‌اندیشی و هم‌فکری،جهت ایجاد بستری مناسب  در حوزه ی فرهنک سازی و سیاست گزاری برای مطالعه و توسعه ی کتابخوانی، استفاده از تجربیات سالمندان،و رفع دغدغه‌های آن‌ها در محیطی امن و آرام کمر همت بستند، تا نشان دیگری از فرهنک و ادب را در این سرای سبز، به منصه ی ظهور رسانند.

اگر چه بسیاری از ما مقاومت زیادی نسبت به مطالعه یا حتی ورق زدن کتاب داریم، و از زمین و زمان برای نخواندن بهانه جور می کنیم،اما خوشبختانه برخی هستند که ما را با مطالعه آشتی دهند، اوقات خوشی را برایمان به یادگار بگذارند، تا با هم به سر منزل مقصود برسیم.

همیاری شما مایه مباهات ماست.

نشانی باشگاه کتابخوانی، فرهنگی:
استان فارس مرکز شهرستان اوز،خیابان طلایی،هتل نریمان، خانه تاریخی بهروزیان

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۰ ، ۱۹:۳۵
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

همزمان با روز ملی  ادبیات کودک و نوجوان و به همت انجمن کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز ، مسابقه ویژه کودکان  و نوجوان با عنوان "نامه به نویسنده ای که دوست دارم" برگزار می گردد.

این مسابقه همزمان با روز بزرگداشت مقام مهدی آذر یزدی، نویسنده حوزه  کودک و نوجوان و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و در زمانی که کرونا ویروس همچنان مبتلا می کند و می تازد در بستر فضای مجازی با هدف آشنایی کودک و نوجوان با آثار نویسندگان و تجلیل از آنها در قالب نامه و تقدیر نامه برگزار می گردد و کلیه ی نامه ها برای نویسندگان نیز ارسال خواهد شد.

همه ی کودکان و نوجوانان می توانند پس از خواندن کتاب نویسنده ی مورد علاقه ی خود برای او نامه بنویسند و پیشنهاد دهند.

علاقمندان تا پایان تیرماه جاری می بایست تصویر واضح از نامه های خود را به آدرس الکترونیک evaz.fars@farhangmail.ir و یا از طریق پیام رسان واتس اَپ به شماره ۰۹۳۹۷۳۵۶۴۰۸ ارسال نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۰۰ ، ۰۲:۱۰
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

مریم رحمانی متولد ۵ اسفند ۱۳۷۰ از شهرستان اوز ، فارغ التحصیل رشته ی آموزش زبان انگلیسی، نویسنده و شاعر است.
اولین کتاب او که  شامل مجموعه ای از ترانه و دلنوشته است  توسط انتشارات حوزه ی مشق به چاپ رسیده است. 
به گفته مریم رحمانی: همیشه قدم های اول سخت تر خواهد بود و امید است که بتوانم  پله های ترقی را از این پس طی کنم و با کسب تجربه های بیشتر،بیشتر بنویسم و با وجود نقص و مشکلاتی که در تجربه اول داشتم  مورد حمایت  قرار بگیرم و از انتقادات و پیشنهادات دوستان بهره مند شوم.


برای این نویسنده عزیز که سالها تلاش زیادی در انجمن ادبی تائب داشتند و یک دوره هم تجربه جوانترین دبیر انجمن را در کارنامه خود دارند آرزوی موفقیت روز افزون داریم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۰۰ ، ۲۲:۵۷
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز


فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود کراماتی شهردار اوز در روز قلم به دیدار صدیق پیرزاد نویسنده و پیشکسوت رفتند و از زحمات و خدمات ایشان تجلیل کردند.


صدیق پیرزاد سالهاست که در زمینه های مختلف و با نوشتن مقالات زیاد قلم می زند و فعالیت دارد.

نخستین اثر چاپی و کتابش  واکاوی یادمانده ها درسه بخش تنظیم شده که بخش اول آن مربوط به خاطرات ایام کودکی و امور فرهنگی، بخش دوم مربوط به یادداشت های سفر حج و بخش سوم به بازی های محلی و فرهنگ فولکلور اوز اختصاص یافته است. 

این نویسنده کتابهای دیگری نیز در دست چاپ دارد که به زودی منتشر می شود.

صدیق پیرزاد سابقه تدریس، مدیریت دبیرستان ، مشاور و رئیس اداره آموزش و پرورش اوز و هیئت امنای دانشگاه ها و فعالیت های زیاد اجتماعی را در کارنامه شغلی خود دارد. 
برای ایشان آرزوی موفقیت، سعادت، سلامتی و مانایی قلمشان را داریم.

در این دیدار سیده عارفه هاشمی نیز حضور داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۰۰ ، ۲۰:۰۶
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

به گزارش انجمن کتاب شهرستان اوز و به نقل از دبیرخانه دومین جایزه کتاب سال فارس:

62 روز فرصت دارید آثار خود را به دبیر خانه ارسال کنید. 


1- انتشار کتاب می بایست از ابتدای سال 98 تا پایان اردیبهشت 1400 باشد.

2- ارسال دو جلد از کتاب به دبیرخانه و در زمینه آثار ترجمه شده، ارسال نسخه ای از متن زبان اصلی الزامی است.

3- کتاب های الکترونیکی ارسال شده به دبیرخانه باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارای هولوگرام باشد.
بر اساس این فراخوان ناشران محترم می توانند آثار منتشر شده خود را در زمینه های مذکور به همراه فرم ثبت نام به دبیرخانه ارسال نمایند.

انجمن کتاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز از تمامی نویسندگان شهرستان جهت شرکت در جشنواره دعوت به عمل می آورد.
فرم الکترونیکی ثبت نام:

https://survey.porsline.ir/s/22txiaS#?ref=wh

 

آدرس اینستاگرام:
Instagram.com/ketabesal_fars

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۰ ، ۱۲:۱۰
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

به نام حق 
نون والقلم…
هیچ می دانی که والایی قلم
چون خدا بر نام تو خورده قسم
قسم به قلم و آنچه می نویسد.


سپاس خداوندی را که به ما فرصت می دهد تا در سایه سار رحمتش،در مسیر علم و دانش و ارتباط و فرهنگ و هنر، بی حد و مرز حرف بزنیم و با جهانی رابطه برقرار کنیم،تاریخ را ثبت کنیم و فرهنگی را به تصویر بکشیم، طرحی و نقشی بر لوحی و کاغذی بنگاریم و آثاری به آفرینش فرصت رویشی دیگر بخشیم.

همه چیز با قلم شروع می شود و صاحبان قلم بی تابی لحظه ها را از اندیشه ای به حرکت دستی می سپارند تا آثار جان بگیرد و از دهکده ای کوچک به دهکده ی جهانی کوچ کند.

قدرت قلم آنقدر زیاد است که تا قرنها برای مردم می ماند و خرد را، علم را، شعر را، ریاضی و دین و ایمان را در لای انگشتانی تدریس می کند و به پهنه ی دانایی آگاهی می بخشد.

قلم یعنی احساس زیبایی که بر ضربان کاغذ فرود می آید تا فکر و اندیشه ی از قفس پریده را به لحظه ی دیدار برساند.قلم فرصت  گفتگو است و جاودانه مختصری که همجوار عشق و احساس و اندیشه است و پیشرفت بشر  در طول تاریخ، مدیون و مرهون نویسندگانی است که با قلم خود از گذشته تا اکنون نوشتند و وقایع را ثبت کردند و در این راه سختی های زیادی را برجان خریدند تا حرمت قلم حفظ شود.


۱۴ تیرماه روز قلم بر هنرمندان، نویسندگان، شاعران، خبرنگاران و آنهایی که با قلم خود به جهانی خدمت می کنند مبارک باد.

تقارن این روز با روز  ملی «شهرداری و دهیاری» فرصتی مغتنم است تا ضمن قدردانی و تجلیل از فعالیت های خوب خادمان مردم در عرصه های مختلف شهرداری، مدیریت شهری و دهیاری در این نهاد های اجتماعی و آنهایی  که مجالی فراهم می کنند تا قداست قلم حفظ شود و نویسندگان و قلم به دستان و قشر  فرهنگی جامعه را همراهی می کنند صمیمانه سپاسگزاری نمایم.
 از خداوند بزرگ برای همگی ،خصوصا مردم اهل فرهنگ، دانش، قلم و مشارکت های اجتماعی شهرستان اوز آرزوی موفقیت، بهروزی و سریلندی می نمایم.
فروغ هاشمی

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۰۰ ، ۲۳:۳۱
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز