اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

۷ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بعد از دوسال دوری از برنامه های حضوری به خاطر شرایط کرونایی به بهانه بزرگداشت خواجه راز حافظ شیرازی دورهمی از جنس غزل و موسیقی و شعر به همت انجمن ادبی تائب و انجمن موسیقی برگزار شد.

 


 

در این دورهمی فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب، احمد هرمی دبیر انجمن موسیقی، میرهاشم ریاحی عضو هر دو انجمن صحبت هایی در مورد برنامه و بزرگداشت داشتند.


در این دورهمی هنرمندانی که اجرای موسیقی داشتند ؛
مهرداد پیشداد،میر هاشم ریاحی ، الیاس اناخی، احمد هرمی،یوسف هرمی، غزل خواجوی ، ساجده اناخی، و شعر خوانی و همراهی سعید  مینو،طیبه احمدی، غزل خوانی کودکان السا ارژنگ و رمیصا زمانی و اجرای برنامه به عهده فاطمه نجاتی عضو انجمن ادبی تائب بود و در برنامه غزل های زیبایی از حافظ خواند.

 


عکس از ناصر رفیعی و گلی برازنده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۰ ، ۰۸:۲۱
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

آغاز برنامه با کلام الله مجید شروع گردید سپس، سیدعلی حسینی معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش زبرخان و عضو ارشد انجمن کودک و نوجوان سیمرغ که مدیریت این برنامه مجازی را عهده دار بود  از طیبه نامی تسهیلگر باشگاه کتابخوانی بهار اوز و اعضا که میزبان این برنامه بودند و پیشنهاد برنامه را داده بودند تشکر کرد و افزود باشگاه کتابخوانی بهار اوز یکی از باشگاه های فعال و پویا کتابخوانی در کشور است که  توانسته فعالیت های خوبی را در زمینه ترویج فرهنگ زیبای کتاب و کتابخوانی دنبال کند سپس از کودکان که غزل هایی از حافظ را به زیبایی حفظ و اجرا کردند برای خوانش دعوت کرد و  به ترتیب روشان بیگدلی ، ریحانه خسروپناه، مائده غریب نواز ، نگین خداداد، سلما مرادی ، آوینا محمودی ، مهسا زارع،  کوثر قرونه، السا ارژنگ ، رمیصا زمانی ، فائزه باقری ، پرهام زارع به زیبایی و شیوایی غزل هایی از حافظ خواندند.

 


 

فروغ هاشمی مسئول اداره ارشاد شهرستان اوز هفته ملی کودک و همچنین با غزلی از حافظ بزرگداشت خواجه راز را تبریک گفت و از همه دست اندرکاران این برنامه  و از کودکان سراسر ایران ،مربیان و تسهیلگران و خانواده هایی که در رشد اجتماعی و فراهم کردن فرصت کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان سهم بسزایی دارند تشکر و قدردانی کرد.


در ادامه طیبه نامی تسهیلگر باشگاه گفت: حضور خلوت اُنس است و دوستان جمع اند و آن یکاد بخوانید و بر فراز کنید،در فراز شد تا میزبان کودکان غزل خوان سراسر ایران باشیم و از همه فرزندان ایران که در این برنامه شرکت کردند  تشکر کرد و افزود:از این باشگاه بهار اوز توانسته جمعی از کودکان را در فضای مجازی دور هم جمع نماید و یک برنامه خوب را ترتیب دهد خرسندم و امیدوارم تداوم داشته باشد و  از همه دست اندرکاران و همراهان تشکر کرد.


میرهاشم ریاحی شاعر و پژوهنده از انجمن ادبی تائب اوز در مورد حافظ سخن گفت و اینکه بسامد بالای کلمه"مهر" و مشتقات آن در دیوان خواجه حافظ سبب ساز بوده تا ماه مهر برای یادآوری این شاعر بزرگ انتخاب شود  و البته نمره بیست نیز درخور چنین شاعر بر قله ایستاده ای ست. او در ادامه افزود: حافظ معانی مشکل و مهم و حرف دل مردم را به زیبایی بیان کرده و همزمان از فرم و ظاهر و صنایع شعری غافل نمانده، و اینگونه شده که آنانی که عمق شعر را در نیافته اند نیز عاشق موسیقی و زیبایی ظاهری وچینش واژگان شده اند و هر کسی از ظن خود شد یار من... و با توجه به روز کودک و کتابخوانی پیشنهاد داد تا داستان ها از دل “تلمیحات “شاعرانه حافظ استخراج شود و با زبانی کودکانه برای نسل های آینده واگویه گردد که با این کار یک تیر و چند نشان می زنیم و علاوه بر شناخت و ایجاد علاقه به حافظ ، قسمتی از تاریخ و اسطوره های ما نیز بازنمایی می شوند.


شریف بازرگانی مسئول موزه مردم شناسی از اینکه برنامه از موزه زیبای مردم شناسی و بصورت زنده در فضای مجازی در حال اجرا بود تشکر کرد و دعوت کرد تا از شهرستان اوز و موزه مردم شناسی دیدن کنند در  پایان سه نفر  از اعضای باشگاه کتابخوانی بهار اوز آریسا و رمیصا زمانی و السا ارژنگ هفته کودک را تبریک و غزلی از حافظ خواندند و از کودکان دیگر باشگاه ها که مهمان این برنامه بودند تشکر کردند.
زمان برنامه ۱/۳۰ دقیقه بود.


طیبه نامی همچنین در گفتگو با مربیان وتسهیلگران  اعضا باشگاه ها کشور گفت :تقویت مشارکت اجتماعی ، ارتباط مؤثر با همسالان ، ایجاد انگیزه و ارتباط ، یادگیری و آموزش و آشنایی با ادبیات ایران زمین و مشاهیر ادب فارسی از دست آوردهای باشگاه های کتابخوانی است و  به یاری خداوند بیماری کرونا چهره منحوسش را هر چه زودتر از سراسر دنیا پاک می کند  و حضور همه کودکان غزل خوان و کتابخوان و فعال  را بصورت حضوری در اوز می توانیم شاهد باشیم.


این برنامه به میزبانی: باشگاه کتابخوانی بهار، انجمن کودک و نوجوان سیمرغ،  انجمن فرهنگی ادبی هفتکا و با همکاری: دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، آموزش و پرورش زبرخان ، دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری اوز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور،  شبکه کتابخوانی کشور ، انجمن ادبی تائب اوز،  انجمن کتاب اوز، باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور ، شبکه هم اندیشی کارشناسان ، مروجان و تسهیلگران فرهنگ ، هنر ، کتاب ، سلامت و..... شهرهای پایتخت کتاب ایران در ضمن این برنامه از طریق فضای اسکای روم،کانال شاد،و به صورت زنده از صفحه اینستگرام پخش شد.

 


عکس از ناصر رفیعی و سیدعلی حسینی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۱:۵۱
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

کودکی دنیای بزرگی است و کودکان دل هایی بزرگ دارند دل هایشان خالی از کینه است و کینه هایشان هم ناپیدار، مهربانانه می بخشند و عاشقانه محبت می کنند و صادقانه همراه هستند…

 

جانشینان بلافصل نسلی  که امروز نبض فعالیت های فرهنگی ،اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور را در دست دارند و آینده این مرز و بوم به تربیت و آموزش آنها چشم بسته است.

 

هر کودکی بر روی کره زمین، آرزوی دنیایی زیبا، شهری سالم و مکانی برای آموزش و تفریح دارد و نباید فراموش کنیم که سرمایه گذاری بر روی آنها بیشترین سود را برای خودمان خواهد داشت البته در این رابطه محیط ها و فضاهایی که مختص کودکان است اهمیت ویژه ای دارند زیرا این فضاها بخش عمده ای از زمان و محیط زندگی کودکان را به خود اختصاص می دهند و می توانند نیازهای اجتماعی و فردی آنها را برآورده سازند بنابراین ارتقاء کیفیت این فضاها و برنامه ها و کلاس های ویژه آنها می تواند در سلامت و رشد قوای جسمی و روانی، آموزش درست و خلاقیت کودکان تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

هفته ملی کودک امسال  از 16 تا 22 مهرماه با شعار *حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی * نامگذاری شده است، در شهرستان اوز این هفته برنامه  های متنوع  به صورت مجازی و حضوری بر گزار می گردد.

 


 

هفته ملی کودک را به همه کودکان هنرمند در همه رشته های فرهنگی و هنری،کودکان باشگاه های کتابخوانی و کودکان شهر و روستا خصوصا آنهایی که در شرایط سخت کرونایی با کمک والدین و مربیان در جشنواره های مختلف استانی مثل تک بازیگر، پویش های مختلف نقاشی و طراحی و خلاقیت و پویش های کشوری، نشاط نوروزی با کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی، شاهنامه خوانی و حافظ خوانی مجازی، نامه به نویسنده، مسابقه هفته دفاع مقدس و حافظان کوچک قرآن کریم  وغیره حائز مقام های خوبی شدند و نام آوران کوچک شهرستان اوز بودند تبریک عرض می کنم، ان شاالله در این هفته هم رونمای از کتاب ویژه کودکان خواهیم داشت و هم کودکان هنرمند تجلیل خواهند شد و یک تبریک ویژه هم به همه والدین و مربیان خصوصا مربیان خوب خانه فرهنگ (سرای زرنگار) که شیرین ترین لحظات را در کنار کودکان سپری می کنند و به فکر آسایش و آرامش آنها هستند و شادی و نشاط، صلح و دوستی و آموزش درست و امنیت را به آنها هدیه می دهند،خدا قوت و به امید اینکه همه کودکان در پناه ایزد منان سالم و شاد، موفق و سربلند باشند.

ابن سینا می گوید: منظور از تربیت کودک پنج اصل است :ایمان، اخلاق نیکو، تندرستی، هنر و پیشه…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۰۰ ، ۱۹:۳۲
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

جشنواره کودک و ضرب المثل به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک و ۱۳ آبان روز دانش آموز در اوز برگزار می شود.


 

هفته ملی و روز جهانی کودک» سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در شهرستان اوز با برنامه های متنوعی ویژه کودکان برگزار می گردد، که یکی از این برنامه ها که می تواند در راستای تحقق شعار این هفته نیز باشد جشنواره کودک و‌ضرب المثل است که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره آموزش و پرورش،موزه مردم شناسی،انجمن کتاب،باشگاه کتابخوانی بهار اوز برگزار می گردد.


این جشنواره  با هدف  آشنایی کودکان با ادبیات و فرهنگ فولکلور و ایجاد نشاط و شکوفایی خلاقیت  و دوری آنها از شرایط روانی بحران کرونا سرگرمی و یادگیری است.

همه ما درباره ضرب المثل ها که از دل زندگی  مردم پدید می آیندو  میراثی از غنای معنوی نسل های گذشته است می دانیم و در صحبت های عامیامه روزانه خودبر حسب اتفاق به کار می بریم.

 

منشا ضرب المثل ها مشخص نیست ولی زبان و ادبیات فارسی و حتی زبان های محلی بخشی از شیرینی و روانی‌اش را مدیون ضرب‌المثل‌هایی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

 

و اما ضرب المثل ها برای کودکان کودکان بیشتر به داستان های کوتاه و زیبا علاقه دارند که در آن کلامی نغز نهفته باشد و والدین می توانند برای آموزش مطالبی مانند: راستگویی، بخشش، شجاعت، اعتماد به نفس و … از داستان های کودکانه استفاده کنند تا یادگیری و آموزش را در کودک تقویت کنند.

 

هدف از جشنواره  آشنایی کودکان با ضرب المثل ها و حکایت های به جا مانده است که می تواند در قالب نمایش کوتاه،تهیه کلیپ،روایت،فیلم کوتاه به شیوه خلاقانه باشد،والدین هم می توانند کودکان را در جشنواره یاری کنند.


آثار زیبا و به یاد ماندنی خود را برای ما به آدرس:


صفحه اینستاگرام موزه مردم شناسی:
https://instagram.com/evaz.museum?igshid=1ntrjhzdf3bfv
انجمن کتاب:
https://instagram.com/ketabkhan.evaz?utm_medium=copy_link
باشگاه بهار:
https://instagram.com/bashgahe.ketabkhani.bahar?utm_medium=copy_link

یا پیام رسان واتس اَپ
+98 937 851 1828
ارسال نمایید .

 

از ۱۶  مهرماه روز ملی کودک و تا ۱۳آبان ماه روز دانش آموز فرصت  دارید.


منتظر کودکان گل هستیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۰۰ ، ۱۸:۵۳
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

لزوم پیگیری ساخت سالن تئاتر در مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز به درخواست هیئت رییسه انجمن نمایش اوز جلسه ای با حضور کمیسیون فرهنگی در دفتر شورای اسلامی شهر اوز برگزار شد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز از تشکیل جلسه تشکر کرد و گفت: در جلسه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی به درخواست کمیسیون فرهنگی و با حضور رییس شورا و رییس کمیسیون و اعضا برگزار شد و ۴ ساعت طول کشید درباره حوزه فرهنگ و هنر و فعالیت های انجام شده گفتگو و تبادل نظر شد.


فروغ هاشمی به اختصار توضیحاتی درباره تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد در شهرستان دو ساله اوز و فعالیت های انجام شده در این مدت و پیش از این و توافق های صورت گرفته برای اختصاص زمین و ساخت بخش اداری و نیاز به تامین بودجه برای ساخت سایر قسمت ها داد و یکی از نیازهای ضروری حوزه فرهنگ به خصوص انجمن نمایش را نبود سالن استاندارد دانست.


وی درباره زمین و روند طی شده برای احداث مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد افزود: تمام مدارک و نقشه های پروژه همراه با مجوز ساخت از طرف اداره کل و نظام مهندسی آماده شده است و با تامین هزینه چه از طرف دولت یا خیراندیشان بلافاصله کار آغاز خواهد شد.
دبیر انجمن نمایش اوز با اشاره به سابقه هنرمندان اوزی در حوزه نمایش و تئاتر به کمبودها و مشکلات تمرین و اجرا اشاره کرد و عنوان کرد: با وجود قدمت و آثار باکیفیتی که در اوز به روی صحنه آمده است هنوز هنرمندان ما از داشتن تالارهای اختصاصی محروم هستند و برای تمرین و اجرا باید از مکان های نهادهای دیگر استفاده کنند.


علیرضا خادم پور با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، کتابخانه عمومی و آموزش و پرورش که همکاری لازم را با گروه های نمایشی از گذشته تاکنون داشته اند افزود: طراحی مجموعه فرهنگی و تالار اختصاصی تئاتر در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز صورت گرفته است و هر خیر و نیک اندیشی می تواند به نام خود هزینه ساخت بخشی از این مجموعه فرهنگی و هنری را تقبل کند تا هنرمندان با آسودگی خاطر به اجراهای منطقه ای، استانی و کشوری خود بپردازند.


وی با توجه به اهمیت ساخت این تالارها در شکوفایی استعدادها و برگزاری جشنواره های مختلف بیان کرد: جوانان با استعداد زیادی هستند که با آموزش و حضور در اجراهای مختلف علاقه مندی خود را با جدیت دنبال می کنند و با کمک گرفتن از نمایشنامه های قوی می توان به خوبی در رفع آسیب های اجتماعی گام برداشت و افزایش آگاهی و اطلاع رسانی لازم را در قالب تئاتر به مخاطبان عرضه کرد.

 


خادم پور با اشاره به اینکه هنر و نمایش تنها برای سرگرمی و تفنن نیست و کمبود امکانات و سختی ها هیچوقت باعث نشده است که گروه های نمایشی اوز دست از کار بکشند، گفت: هنر و تئاتر یک اصل است اصلی که در شهر فرهنگی ما مورد بی مهری قرار گرفته است و اگر می خواهیم نمود فرهنگی داشته باشیم لازمه اش این است که قبل از هر چیزی مکانی مناسب و در شأن جایگاه فرهنگی اجتماعی شهرمان داشته باشیم.
سید مرتضی هاشمی از اعضای هیئت رییسه اظهار کرد: نیاز به هنر و ادبیات باید دغدغه مردم و مسئولان شهر بشود چرا که تئاتر می تواند عامل پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه باشد و ابتدا باید زیر ساخت ها را مهیا کرد.


به آذین کرامتی و پروانه پدرام از دیگر اعضای هیئت رییسه نیز در مورد فعالیت های شاخص و انجام شده انجمن نمایش و همراهی بیشتر خیرین با حوزه فرهنگی صحبت و پیشنهاداتی ارائه دادند.


فرهاد ابراهیم پور از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا ضمن تشکر از اعضای انجمن نمایش و حضور در جلسه کمیسیون از انجمن نمایش اوز به عنوان یک انجمن پویا و ‌فعال نام برد و‌ افزود: با توضیحاتی که داده شد قسمتی از کار انجام شده است و اکنون باید برای ساخت سالن نمایش تلاش شود.
رییس کمیسیون فرهنگی درباره تشکیل کمیسیون فرهنگی و روند فعالیت کمیسیون صحبت و اظهار کرد: هدف رسیدن به یک راهکار عملی است، دغدغه ها را شنیدیم اما بهتر است راهکار ارائه شود تا زودتر به نتیجه برسیم.


عبدالله ثریانژاد ضمن قول مساعد برای پیگیری ساخت سالن تئاتر در زمین مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اوز، سالن اجتماعات شهری و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و هنرهای نمایشی اوز عنوان کرد: در جلسه ای که با رییس اداره فرهنگ و ارشاد در دانشگاه آزاد اسلامی داشتند صحبت های زیادی مطرح شد و ‌ان شاالله با پیگیری بشود کارها را به سرانجام رساند.


در این جلسه فتحیه فتحی از اعضای کمیسیون در مورد فضای آموزشی شهرستان و فوزیه زارع دیگر عضو کمیسیون نیز در مورد مشکلات حوزه فرهنگ و نمایش نکاتی را یادآور شدند.


همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی بر لزوم مطالبه گر بودن مردم تاکید کردند و افزودند: اولویت ها را باید مشخص و جامعه را باید نسبت به نقش هنر به ویژه هنر اصیل تئاتر در فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگی جامعه  آگاه کرد. تئاتر هنری است که همواره به کمک های دولتی و همچنین حمایت خیرین و نیکوکاران شهر برای بقای خود نیاز دارد، تا مردم را با فرهنگ آشنا کنند و قطعا همه ی اینها به بهتر شدن روحیه جامعه کمک می کند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۰۰ ، ۰۰:۰۰
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

 این مسابقه که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج اوز و دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری برگزار گردید از ۲۴ تا ۳۱ شهریور مهلت داشت.

 

 


۷۲شرکت کننده در این مسابقه شرکت کردند که پس از بررسی پاسخ های درست۳۱  نفر به مرحله نهایی رسیدند که به قید قرعه


-حسام شیروانی
-مهدیس شرفی
بنفشه بهبین


انتخاب شدند. به دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات به مناسبت همزمانی هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی هدایایی اهدا خواهد شد.


اسامی دانش آموزان شرکت کننده به شرح زیر می باشد:


ثمین صداقت
ستایش جوکار
 مهدیس شرفی
 شیما پیرزاد
 شیدا پیرزاد
آسا بناری
دیانا شفائی
ثمین برازنده
 السا ارژنگ
مصباح برازنده
سها بدل زاده
خورشید آفتابی


سپاس از همه دانش آموزان، دانشجویان و‌ گروه های سنی مختلف که در این مسابقه شرکت کردند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۰۰ ، ۰۸:۰۰
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نماینده شهرستان‌های لار، گراش، خنج، اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمات پایتخت کتاب شدن در اوز فرآهم است و مسئولان و دستگاه‌ها باید امکانات لازم را به وجود بیاورند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، حسین حسین‌زاده در جلسه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولین و هیئت اجرایی پایتخت کتاب اوز داشت، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پایتخت کتاب شدن تاکید کرد و افزود: سابقه فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در اوز و دو نوبت کسب عنوان شهر اول خلاق کتابخوانی در کشور و پرونده خوب اوز در این مسیر نشان از تلاش و هم‌افزایی و هم‌دلی و پشتکار این شهر فرهنگی و مسئولان فرهنگی و مروجان کتابخوانی دارد و مسئولان استان و شهرستان باید تمامی امکانات لازم را به وجود بیاورند و در این رابطه از تمامی ظرفیت‌ها نیز بهره ببرند تا ان‌شاءالله امسال شهر اوز به‌عنوان هفتمین «پایتخت کتاب ایران» معرفی شود.

به گفته نماینده شهرستان‌های لار، گراش، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی، مردم نیک‌اندیش و بزرگوار اوز همواره در امور آموزشی، فرهنگی و درمانی پیش‌قدم بوده‌اند و همه مسئولان باید تلاش کنند تا این شهر به عنوان یک شهر فرهنگی و با شهروندان فرهیخته به مردم ایران معرفی شود.

وی با تقدیر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و مسئولان و کتابداران این شهرستان گفت: اقدامات و تلاش‌هایی که شما انجام می‌دهید، هرچند ثمره زودبازدهی همچون کسب پایتختی کتاب ایران را به دنبال دارد؛ اما نتیجه بزرگ آن را سال‌های آینده و در تربیت نسلی فرهیخته و فرهنگی -که هرکدام از آن‌ها یک استاد ارفعی خواهند بود- مشاهده خواهید کرد. مردم عزیز اوز، آرام اما وزین در حال حرکت به سوی تعالی و پیشرفت هستند و بنده به عنوان نماینده شما در مجلس، افتخار می‌کنم که خادم مردم این شهر باشم.

در این نشست -که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد- فرماندار، شهردار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت اجرایی پایتخت کتاب، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و جمعی از معتمدین و خیرین حضور داشتند و در پایان مستند فعالیت‌ها و برنامه‌های دو سال گذشته در سالن سینما نمایش داده شد و فروغ هاشمی در مورد اجرای برنامه‌ها و زیرساخت‌هایی که به واسطه فعالیت‌های دبیرخانه پایتخت کتاب اوز و شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران در اوز ایجاد شده بود و همچنین فضای کتابخوانی در شهر و روستاها توضیحاتی ارائه داد.

به گفته هاشمی، شهرستان اوز در سال ۹۸ بعد از شیراز توانست عنوان شهر خلاق کتابخوانی را در کشور کسب کند و امیدوار است با نگاه ویژه مسئولان کشوری پس از چند دوره حضور و داشتن برنامه‌های مستمر و خوب کتابخوانی در هفتمین دوره بتواند عنوان پایتختی کتاب را کسب کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۰۰ ، ۱۰:۰۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز