اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

لزوم پیگیری ساخت سالن تئاتر در مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز به درخواست هیئت رییسه انجمن نمایش اوز جلسه ای با حضور کمیسیون فرهنگی در دفتر شورای اسلامی شهر اوز برگزار شد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز از تشکیل جلسه تشکر کرد و گفت: در جلسه ای که در دانشگاه آزاد اسلامی به درخواست کمیسیون فرهنگی و با حضور رییس شورا و رییس کمیسیون و اعضا برگزار شد و ۴ ساعت طول کشید درباره حوزه فرهنگ و هنر و فعالیت های انجام شده گفتگو و تبادل نظر شد.


فروغ هاشمی به اختصار توضیحاتی درباره تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد در شهرستان دو ساله اوز و فعالیت های انجام شده در این مدت و پیش از این و توافق های صورت گرفته برای اختصاص زمین و ساخت بخش اداری و نیاز به تامین بودجه برای ساخت سایر قسمت ها داد و یکی از نیازهای ضروری حوزه فرهنگ به خصوص انجمن نمایش را نبود سالن استاندارد دانست.


وی درباره زمین و روند طی شده برای احداث مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد افزود: تمام مدارک و نقشه های پروژه همراه با مجوز ساخت از طرف اداره کل و نظام مهندسی آماده شده است و با تامین هزینه چه از طرف دولت یا خیراندیشان بلافاصله کار آغاز خواهد شد.
دبیر انجمن نمایش اوز با اشاره به سابقه هنرمندان اوزی در حوزه نمایش و تئاتر به کمبودها و مشکلات تمرین و اجرا اشاره کرد و عنوان کرد: با وجود قدمت و آثار باکیفیتی که در اوز به روی صحنه آمده است هنوز هنرمندان ما از داشتن تالارهای اختصاصی محروم هستند و برای تمرین و اجرا باید از مکان های نهادهای دیگر استفاده کنند.


علیرضا خادم پور با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، کتابخانه عمومی و آموزش و پرورش که همکاری لازم را با گروه های نمایشی از گذشته تاکنون داشته اند افزود: طراحی مجموعه فرهنگی و تالار اختصاصی تئاتر در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز صورت گرفته است و هر خیر و نیک اندیشی می تواند به نام خود هزینه ساخت بخشی از این مجموعه فرهنگی و هنری را تقبل کند تا هنرمندان با آسودگی خاطر به اجراهای منطقه ای، استانی و کشوری خود بپردازند.


وی با توجه به اهمیت ساخت این تالارها در شکوفایی استعدادها و برگزاری جشنواره های مختلف بیان کرد: جوانان با استعداد زیادی هستند که با آموزش و حضور در اجراهای مختلف علاقه مندی خود را با جدیت دنبال می کنند و با کمک گرفتن از نمایشنامه های قوی می توان به خوبی در رفع آسیب های اجتماعی گام برداشت و افزایش آگاهی و اطلاع رسانی لازم را در قالب تئاتر به مخاطبان عرضه کرد.

 


خادم پور با اشاره به اینکه هنر و نمایش تنها برای سرگرمی و تفنن نیست و کمبود امکانات و سختی ها هیچوقت باعث نشده است که گروه های نمایشی اوز دست از کار بکشند، گفت: هنر و تئاتر یک اصل است اصلی که در شهر فرهنگی ما مورد بی مهری قرار گرفته است و اگر می خواهیم نمود فرهنگی داشته باشیم لازمه اش این است که قبل از هر چیزی مکانی مناسب و در شأن جایگاه فرهنگی اجتماعی شهرمان داشته باشیم.
سید مرتضی هاشمی از اعضای هیئت رییسه اظهار کرد: نیاز به هنر و ادبیات باید دغدغه مردم و مسئولان شهر بشود چرا که تئاتر می تواند عامل پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه باشد و ابتدا باید زیر ساخت ها را مهیا کرد.


به آذین کرامتی و پروانه پدرام از دیگر اعضای هیئت رییسه نیز در مورد فعالیت های شاخص و انجام شده انجمن نمایش و همراهی بیشتر خیرین با حوزه فرهنگی صحبت و پیشنهاداتی ارائه دادند.


فرهاد ابراهیم پور از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا ضمن تشکر از اعضای انجمن نمایش و حضور در جلسه کمیسیون از انجمن نمایش اوز به عنوان یک انجمن پویا و ‌فعال نام برد و‌ افزود: با توضیحاتی که داده شد قسمتی از کار انجام شده است و اکنون باید برای ساخت سالن نمایش تلاش شود.
رییس کمیسیون فرهنگی درباره تشکیل کمیسیون فرهنگی و روند فعالیت کمیسیون صحبت و اظهار کرد: هدف رسیدن به یک راهکار عملی است، دغدغه ها را شنیدیم اما بهتر است راهکار ارائه شود تا زودتر به نتیجه برسیم.


عبدالله ثریانژاد ضمن قول مساعد برای پیگیری ساخت سالن تئاتر در زمین مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اوز، سالن اجتماعات شهری و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و هنرهای نمایشی اوز عنوان کرد: در جلسه ای که با رییس اداره فرهنگ و ارشاد در دانشگاه آزاد اسلامی داشتند صحبت های زیادی مطرح شد و ‌ان شاالله با پیگیری بشود کارها را به سرانجام رساند.


در این جلسه فتحیه فتحی از اعضای کمیسیون در مورد فضای آموزشی شهرستان و فوزیه زارع دیگر عضو کمیسیون نیز در مورد مشکلات حوزه فرهنگ و نمایش نکاتی را یادآور شدند.


همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی بر لزوم مطالبه گر بودن مردم تاکید کردند و افزودند: اولویت ها را باید مشخص و جامعه را باید نسبت به نقش هنر به ویژه هنر اصیل تئاتر در فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگی جامعه  آگاه کرد. تئاتر هنری است که همواره به کمک های دولتی و همچنین حمایت خیرین و نیکوکاران شهر برای بقای خود نیاز دارد، تا مردم را با فرهنگ آشنا کنند و قطعا همه ی اینها به بهتر شدن روحیه جامعه کمک می کند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۱۲
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی