اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

زمان زیادی تا آغاز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب باقی نمانده و براساس اعلام نهادهای متولی، امسال هم از 24 آبان تا یکم آذرماه، برنامه های ویژه ای در قالب هفته کتاب و کتابخوانی برای علاقه‌مندان به یار مهربان به احتمال زیاد در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

به همین بهانه بعدازظهر دیروز معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکام جداگانه ای اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را معرفی کرد.

براین اساس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، علیرضا اسماعیلی، اسماعیل امینی، اشرف بروجردی، راضیه تجار، هومان حسن‌پور، ابراهیم حیدری، محمدحسین رنجبران، غلامرضا غفاری، علی غیاثی ندوشن، مهدی فیروزان، علیرضا کاظمی، جواد محقق، علیرضا مختارپور و محمدجواد مرادی‌نیا از سوی محسن جوادی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب منصوب شدند.

خاطرنشان می شود هفته کتاب و کتابخوانی از سال ۱۳۷۲ در تقویم کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و هدف از برگزاری این هفته، ترویج کتابخوانی اعلام است. برگزار شده است. در برگزاری این هفته علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی، جهاد دانشگاهی، کانون فرهنگی و هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه خانه کتاب و تشکل‌های صنفی مشارکت دارند.

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۹ ، ۰۸:۳۳
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

 

به مناسبت دهه وقف فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعیب فخری دیدار و از همکاری و همراهی با مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ها تقدیر و تشکر کرد.

فخری رئیس اوقاف،ضمن تشکر از حضور در روز وقف گفت:وقف، ماندگارترین یادگاری است که انسان از خود به یادگار می گذارد و بر اساس دستور خدا و قرآن کلام خدا و برای  رضای خدا از مال خود می بخشد،که البته این سنت حسنه از زمان های دور ار نیاکان ما به ارث رسیده و هنوز ادامه دارد و خداروشکر در استان فارس و شهرستان اوز به دلیل اعتقاد دینی در زمینه کارهای خیر و عام المنفعه و توجه به برآورده شدن نیازهای انسان ها موقوفات زیادی وجود دارد،که البته با توجه به تنوع و نیازهای جامعه و برای ایجاد امکانات و خدمات  جدید موقوفاتی باید با توجه به نیازجامعه امروز هم داشته باشیم و امید داریم خیرین محترم این امر را نیز مد نظر داشته باشند .فخری در ادامه از همه همراهان و واقفان تشکر کردو افزود؛برنامه های خوبی برای این دهه داریم که ان شاالله اعلام خواهیم کرد.

در این گفتگو فروغ هاشمی نیز از اقدامات و عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در بحث فرهنگی خصوصا ترویج کتاب خوانی و مسابقات قرآنی و مناسبت های ملی و مذهبی تشکرکرد و با  هم خانواده بودن هر دو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه  تعامل و همکاری را  باعث اثربخشی بیشتردانست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۹ ، ۱۳:۱۶
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز



در این برنامه که صبح روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در محل آتشنشانی با حضور فروغ هاشمی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی،مسعود کراماتی شهردار،نازنین حبیبی اوزی دبیر انجمن هنرهای تجسمی،مامورین آتشنشانی، کارشناسان شهرداری،بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی، برگزیدگان وخانواده های آنها در محل آتشنشانی اوز برگزار شد، به برگزیدگان لوح تقدیر و کارت هدیه و قاب هدیه از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی و شهرداری اهدا شد و آثار برگزیده توسط کودکان و نوجوانان به مامورین آتشنشانی اهداشد.


در این مراسم فروغ هاشمی هدف از برگزاری مسابقه و تقدیر از کودکان ونوجوانان را آشنایی با مشاغل سخت، تلاش و زحمت آتش نشانان و فعالیت های سازمان آتش نشانی به منظور ارتقاء آگاهی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه دانست.
مسعود کراماتی شهردار:باید در زمینه آشنایی کودکان با شغل آتشنشانی ، تجهیزات،ایستگاه آتش نشانی و خطرات پیرامون آن از طریق آموزشهای لازم صورت گیرد و آنها را با راه های پیشگیری از آتش سوزی و خدمات آتش نشانی آشنا نمود.

در پایان برنامه نیز آریسا زمانی شعری با موضوع آتش نشانی خواند و تندیسی به رسم یادبود از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی تقدیم مجموعه آتشنشانی شد.

عکاس:ناصر رفیعی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۹ ، ۱۲:۳۳
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز جهت هماهنگی برنامه های دهه وقف،هفته نیرو انتظامی،هفته وحدت،سیزده آبان،روز فرهنگ عمومی و هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار، 22 مهرماه در سالن فرمانداری اوز با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی و مدعوین برگزار گردید.

 

در این جلسه مهندس علی اصغر علی پور فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت:در اواخر مهر و ابان ماه مناسبت های مختلف و مهمی پیش رو داریم که هرکدام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.۲۴ مهر ماه روز وقف که به گفته مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) با نام گذاری این هفته بحث عدالت اجتماعی را مطرح کرده است تا بتوانند از وقف به عنوان راهی برای کاهش فاصله طبقاتی استفاده کنیم که الحمدلله در منطقه ما به خوبی نمایان بوده است و پیشنهاد بنده این است به مناسبت این دهه با همکاری اوقاف و سپاه برنامه تجلیل از خیرین منطقه داشته باشیم.
۲۷ مهر ماه شروع هفته نیروی انتظامی را خدمت همکاران و پرسنل های نیرو انتظامی که یکی از اعضای موثر شورای تامین می باشند تبریک گفته و قدردان زحمات آنها جهت حفظ امنیت در شهر هستیم.
و مناسبت هایی که در آبان ماه پیش رو داریم،اولین و مهم ترین آن هفته وحدت  و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق است که از ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل تسنن شروع شده و تا هفدهم به روایت اهل تشیع ادامه دارد و در شهرستان ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
اگر امروز شیعه و سنی در کنار هم با ارامش تمام زندگی می کنند حاصل زحماتی است که بزرگان ما و منادیان وحدت کشیدند ،بزرگان اهل تشیع همچون سید عبدالحسین موسوی لاری،سید عبدالعلی آیت اللهی ، مجتبی موسوی لاری و بزرگان اهل تسنن همچون شیخ محمد فقیهی و مولوی شیخ عبدالعزیز قاضی زاده.
همایش بزرگ حضرت رسول اکرم به شرط محیا بودن شرایط و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اوز برگزار خواهد شد.
۱۳ آبان روز قیام دانش آموزی است  که دانش آموزان بر علیه رژیم ستم شاهنشاهی برخواستند و شهید شدند.آن روز در انقلاب روز تاریخ سازی است،یاد و خاطره ی این شهدای بزرگ دانش آموز را گرامی  می داریم و با همکاری اداره آموزش و پرورش در فضای باز این بزرگداشت رابرگزار خواهیم کرد.
۱۴ آبان روز مهم فرهنگ‌عمومی است  و ما دنبال آن هستیم که فرهنگ در جامعه جلوه اساسی پیدا کند و بین مردم گسترش دهیم.از نگاه مقام معظم رهبری فرهنگ یک جنبه عینی و یک جنبه اعتباری دارد: بخش اول فرهنگی که به صورت ظاهری و بارز است )شکل لباس و معماری افراد( بخش دوم بخش نامحسوس اخلاقیات مردم است که اخلاق پسندیده باید محوریت پیدا کند.
و ٢٤ آبان هفته کتاب و کتابخوانی است که در بحث کتاب و کتابخوانی شهرستان اوز ید طولانی دارد،شهر خلاق در حوزه کتاب و کتابخوانی و تلاش های مستمر در این حوزه و تقدیر شده از طرف یونسکو نشان  می دهد در این زمینه تلاش های بسیاری صورت گرفته و امیدواریم کسب این عناوین  نمادین نباشد و فعالیتهای خوب همچون گذشته ادامه داشته باشد،علی پور در ادامه از رئیس اداره کتابخانه های عمومی در خواست کرد روستاهای بدون کتابخانه را به فرمانداری معرفی کنند تا جهت احداث کتابخانه با خیرین،مسئولین و نماینده رایزنی های لازم صورت گیرد.

 فروغ هاشمی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن خیر مقدم به میهمانان و تشکر در خصوص اجرای مصوبه های جلسه ی قبل که با همکاری فرمانداری،شورای شهر و شهرداری،امور بانوان و خانواده فرمانداری ،سپاه،فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش،اوقاف،دانشگاه آزاد و سایر ادارات انجام شده بود و از اطلاع رسانی و همکاری نشریات و سایت ها برای برگزاری برنامه های هفته دفاع  مقدس و هفته خودکشی که مصوبه جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی بود و از همراهان و برگزار کنندگان  جهت همکاری در برگزاری برنامه های هفته ملی کودک که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام موزه مردم شناسی و خانه فرهنگ اوز پخش شد تشکر کرد و افزود به خاطر مناسبت های مهم آبان ماه چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد و دستور جلسه هماهنگی جهت برگزاری برنامه های دهه وقف،هفته نیروی انتظامی،هفته وحدت،۱۳ ابان،روز فرهنگ عمومی و هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار است که امیدواریم با همکاری و همراهی  بتوانیم برنامه های مفیدی را در شهرستان داشته باشیم هرچند به خاطر شرایط موجود و گسترش ویروس کرونا باید بیشتر برنامه ها را از فضای مجازی دنبال کنیم.

فوزیه زارع رئیس اداره کتابخانه های عمومی : با توجه به اینکه یکی از دستور جلسه های امروز بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی می باشد دستور جلسه انجمن کتابخانه های عمومی را نیز هم اکنون مطرح خواهم کرد. هر ساله ۲۴ الی ۳۰ آبان به صورت ویژه برنامه هایی با حضور مسئولین و مردم اجرا شده اما امسال با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه ها به صورت مجازی بوده و تا چند روز آینده ویژه برنامه ها و روزشمار هفته کتاب و کتابخوانی را اعلام خواهیم کرد.

شعیب فخری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه: از ۲۴ مهر به مدت ۱۰ روز به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است و افزود ؛تاریخ فرهنگ ما وام دار کسانی است  که جهان را به دور از جهل و تاریکی می خواهند و خدمات وقف به جامعه بر هیچکس پوشیدنی نیست.در دهه وقف اداره اوقاف، برنامه های خوبی خصوصا با همکاری سپاه دارد،برنامه ها به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. 

محمد رضا رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش نیز در خصوص برگزاری مراسم سیزده آبان در یکی از مدارس با رعایت پروتکل بهداشتی و فضای باز با حضور مسئولین و دانش آموزان خبر داد.

احمد عدالتی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی: امروز درس پیامبر برای امتش درس اخلاق،قوی شدن،رحمت،جهاد،غیرت و مقاومت است.مساجد زیادی داریم اما کتابخانه های مساجد با کمبود کتاب مواجه است.عدالتی در خصوص هفته وحدت نیز اعلام کرد در مسجد اهل بیت جشنی کوچک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

طیبه نامی مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده: از طرف دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری به مناسبت هفته وحدت کلید سخنان پیامبر (ص) از ۱۲ الی ۱۷ ربیع الاول در فضای مجازی منتشر خواهد شد.در برگزاری مراسم ۱۳ آبان همکاری لازم را خواهیم داشت و به مناسبت روز فرهنگ عمومی در ۲۱ محله اوز برنامه هایی جهت پیشگیری از کرونا ویروس برگزار خواهیم کرد . در هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه کتابخوانی و خوانش کتاب شهروندی از دیگر برنامه های دبیرخانه خواهد بود و سایر برنامه ها اعلام خواهد شد.

سرگرد مجتبی مجردی : در خصوص فضا سازی و برنامه های  هفته وحدت همکاری لازم را با ستاد اجرایی مثل سالهای گذشته البته بر اساس  دستور ستاد پیشگیری کرونا خواهیم داشت. مسابقه نقاشی در هفته بسیج دانش آموزی برگزار خواهد شد.

فاطمه گل حقیقت مسئول خانه فرهنگ فیشور: فیشور در حوزه کتابخوانی فعالیت زیادی داشته،اکنون نیز به دلیل شرایط موجود در جامعه برنامه ها  از طریق فضای مجازی دنبال می شود و همچنان ادامه دارد.
 کودکان و نوجوانان فیشور در مسابقات شاهنامه خوانی،گلستان خوانی و کتابخوانی حضور فعال داشته و در سایر مسابقات نیز حائز مقام شده اند.

 

الهه مرادی: به نمایندگی از کتابخانه بانو کودک و نوجوان اوز نیز برنامه های مجازی کارگاه فرصت ها و تهدید ها به مناسبت روز فرهنگ عمومی و یازدهمین پروژه سلام کتاب را به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد.

 

شیخ محمد صالح انصاری نماینده ائمه جماعت نیز تاکید کرد جامعه باید از فرهنگ بالایی برخوردار باشد و درباره اهمیت و جایگاه اخلاق در جامعه و تواضع و فروتنی صحبت کرد و افزود:مناسبت های پیش رو را که نگاه میکنم و همچنین دستور جلسه، بسیار اهمیت دارد که ما با وحدت و فرهنگ سازی ابتدا از طریق همین دانش آموزان بتوانیم در کارهای خیر و عام المنفعه خصوصا وقف مشارکت کنیم.میوه شیرین باغ علم و معرفت و دانش یک چیز است و آن هم اخلاق می باشد که اگر نداشته باشیم با وجود علم از هر گونه ارزشی بی بهره هستیم.

 

در پایان جلسه نیز احکام شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز که توسط لطف اله دژگام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ارسال گردیده بود تقدیم اعضا گردید.

 

عکاس: محمد احمدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۹ ، ۰۹:۳۶
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

 

به همت و دعوت ریاست و واحد فرهنگی زندان لارستان بزرگداشت خواجه راز حافظ شیراز متفاوت تر و پربار در زندان برای زندانیان برگزار گردید.

 


در این بزرگداشت جواد بهزادی رییس اداره زندان لارستان ضمن خوش آمد و تشکر از فروغ هاشمی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اوز و همکاران و هنرمندان در مراسم،زادروز لسان الغیب حافظ را تبریک گفت  و درباره جایگاه شعر فارسی و اشعار حافظ سخن گفت ؛حافظ تنها شاعری بود که شعرهای دو پهلو می سرود.شعرهای حافظ هم عاشقانه و هم عارفانه بود.
در مورد شعر فاطمه نجاتی عضو انجمن ادبی تائب که در مراسم قرائت کرد گفت:شعر در وصف جامعه کنونی بسیار زیبا بود از زمان جنگ تحمیلی شروع و با سپری کردن ایام به روزگار کنونی و جنگ روانی و نرم دشمن بویژه در زمینه اعتیاد و بی بند وباری اخلاقی رسید که حال و روز کسانی است که به بند گرفتار می شوند.
بهزادی همچنین از اجرای برنامه  هنرمندان و شاعران حاضر در مراسم   تشکر کرد و خواهان تعامل هرچه بیشتر با کلیه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و دیگر سازمان ها شد.
فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با خواندن شعری از حافظ و تبریک به این مناسبت از ریاست و مسئولین زندان که با برگزاری برنامه های فرهنگی و توجه به مطالعه و کتاب و آموزش زندانیان و فضاسازی مناسب باعث تقویت روحیه و یادگیری کسانی   هستند که به مشکلی گرفتار شدند،تشکر کرد و افزود؛در جشن گلریزان نمایشگاهی از آثار هنرمندانه زندانیان برگزارشد و مورد توجه زیادی قرار گرفت و امیدوارم که مسئولین و مردم هم با حمایت و خرید بتوانند کمکی برای آنها باشند.
نواب یوسفی مدیر داخلی زندان:با عنایت به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی و تغییر رویکرد سازمان زندان هاو با اجرای قوی تر برنامه های فرهنگی و تربیتی و اصلاحی سعی در بازگشت سعادتمندانه زندانیان به آغوش اجتماع داریم و دست یاری به سوی اصحاب فرهنگ و ادب دراز می کنیم و از کلیه فعالین این حوزه ها استقبال می کنیم.
با رویکرد های جدید سازمان زندان ها باب جدیدی در تعامل اداره زندان با کلیه سازمانهاو نهادهای مردمی باز شده است که با رعایت اصول امنیتی حاضر به همکاری همه جانبه بوده و استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود مددجویان زندان لارستان از اهداف مهم این اداره می باشد .
در این برنامه دو نفر از زندانیان مقاله و شعر خود را قرائت کردند که مورد تشویق همه قرار گرفت.


احمد هرمی دبیر انجمن موسیقی اوز و غلامحسین پرنگ به اجرای چند قطعه موسیقی پرداختند و فاطمه نجاتی از انجمن ادبی تائب شعری از خودشان قرائت و تفالی نیز به دیوان حافظ زد.
در پایان از کارگاه های مختلف هنری،خیاطی،کفش و کیف دوزی و کتابخانه بازدید به عمل آمد و خواسته اکثر زندانیان اهدا کتاب های روانشناسی و تاریخی و سیستم صوتی و فیلم و فیلم های آموزشی بود،
که از مسئولین و خیرین و گروه های مردمی و خیریه درخواست همکاری با این مجموعه داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۹ ، ۲۳:۱۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

 

همزمان با هفتم مهرماه روز “آتش نشانی و ایمنی” ،مسابقه نقاشی با موضوع ایمنی و آتش نشانی توسط انجمن هنرهای تجسمی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اوز با هدف آموزش مهارت ایمنی به کودکان و نوجوانان و به منظور آگاه سازی با فعالیت ها و تقدیر از تلاش زحمت کشان این حوزه و مشاغل سخت برگزار گردید.

مدت زمان ارسال آثار از ٢ تا ١٠ مهرماه مشخص گردید که شرکت کنندگان می توانستند آثار خود را به صورت مجازی و حضوری ارسال کنند،در این فاصله بیش از ٢٨ اثر ارسال گردید که نشان از توجه کودکان و نوجوانان و اهمیت دادن به زحمات آتش نشان ها بود.

 

باتوجه به گروه های سنی شرکت کننده داوری انجام گردید و در نهایت در گروه سنی ۱۲ الی ۱۵ سال :
احلام فضلی ۱۴ ساله با توجه به ایده پردازی و حسنا ملک زاده ۱۵ ساله با توجه به انتخاب موضوع و تکنیک در زمینه طراحی 

 

گروه سنی ۸ الی ۱۱ سال :
محمد تارتاران ۸ ساله و سید احمد هاشمی ۱۱ ساله با توجه به خلاقیت و ایده پردازی جالب و مرتبط با موضوع 

 

و در گروه سنی ۴ الی ٧ سال :
الیانا جوکار ۵ ساله با توجه به دقت به جزئیات و خلق اثر با رنگ آمیزی شاد انتخاب شدند که ازهر ۵ برگزیده به مناسبت هفته ملی کودک در آتش نشانی اوز تجلیل و نقاشی ها به رسم یادبود به آتش نشان ها تقدیم خواهد شد.

 

از همکاری خانم ها گلی برازنده،ریحانه حسینی و سنا ملاحت صمیمانه سپاسگزارم و برای همه همراهان و شرکت کنندگان آرزوی موفقیت وسلامتی دارم.
نازنین حبیبی اوزی دبیر انجمن هنرهای تجسمی شهرستان اوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۹ ، ۱۹:۴۶
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز


.
▪️متن پیام سیدعباس صالحی بدین شرح است:

🔹درگذشت ترنم ماندگار ایران استاد محمدرضا شجریان موجب تأثر و تأسف عمیق گردید.

🔹شجریان نمای موسیقی اصیل ایرانی و از نمادهای هویت هنری این سرزمین است. وجوه متنوع  استاد فقید، در کنار هوشمندی کم‌ نظیر او در انتخاب مناسب از گنجینه گرانبهای شعر و ادب فارسی، آواز و موسیقی او را  جاودان و نامیرا ساخت.

🔹بخش مهمی از ادبیات ایران  با نغمه او در گوش و جان   نسل جوان و نوجوان راه‌یافت و آنان را با حکمت و ادب این سرزمین پرگهر آشنا و همراه ساخت.

🔹نوای استاد، تاریخ حسّ و حال ایرانیان در نیم قرن گذشته است. آثار او بازتاب  حسرت‌ها و امیدها، نگرانی‌ها و دلبستگی‌ها و در یک کلام حال و هوای مردم خوب کشورمان بود.

🔹اینجانب فقدان این هنرمند گرانمایه را به جامعه بزرگ هنری کشور، عموم علاقه مندان و  بویژه به خانواده محترم استاد شجریان، تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت واسعه و آرامش ابدی برای آن مرحوم و صبر و بردباری بازماندگان معزز را آرزومندم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۱
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

 

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، روز شمار هفته کودک در شهر اوز را به شرح زیر اعلام می دارد:

 

✅شنبه ١٩ مهرماه ساعت ۱۷ به صورت پخش زنده در موزه مردم شناسی اوز :
قصه گویی برای کودکان با حضور ۳ نفر از کتابداران شهرستان
 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اوز و موزه مردم شناسی(با همکاری ایکوم)
✅یکشنبه ٢٠ مهرماه به صورت انتشار ویدیو در صفحات فضای مجازی:
تاثیر شعر بر کودکان و حافظ خوانی کودکان به مناسبت بزرگداشت حافظ
 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبی تائب اوزی
✅دوشنبه ٢١ مهرماه ساعت ۱۹ به صورت پخش زنده در موزه مردم شناسی اوز:
قصه گویی به زبان محلی توسط صدیق خوشابی
 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم شناسی اوز
✅سه شنبه ٢٢ مهر ماه ساعت ۲۰ به صورت پخش زنده در موزه مردم شناسی اوز:
معرفی کتاب توسط رمیصا زمانی
 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه مردم شناسی اوز
✅چهارشنبه ٢٣مهرماه:
تجلیل از کودکان برگزیده مسابقه نقاشی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی
 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،انجمن هنرهای تجسمی و شهرداری اوز

برنامه ها از صفحه اینستاگرام خانه فرهنگ اوز پخش خواهد شد:
khane_farhang_evaz

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۹ ، ۲۱:۱۲
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی شهرها و روستای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی :

 

از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزۀ کتاب و کتاب‌خوانی و جلب توجه مردم، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، هفتمین دورۀ «جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب » را در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور با رویکرد مجازی برگزار می­ کند.

 

ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این مطلب افزود: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی شده، باید اهداف، شیوۀ اجرا، نهادهای مشارکت کننده و نحوه تأمین بودجه آن مشخص شود.

 

 

ایشان در ادامه گفتند: با توجه به شرایط به وجود آمده در اثر همه‌گیری ویروس کرونا و فرصت‌های بیشتر مردم برای مأنوس شدن با کتاب و کتاب‌خوانی فعالان فرهنگی و مسئولان محلی در روستاها برنامه‌های تازه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی با استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی طراحی، برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کنند. از این‌رو، برنامه‌هایی که در روستاها با رویکرد مجازی در این روزهای کرونایی به اجرا گذاشته می‌شود در این دوره اهمیت پیدا می‌کنند و می‌توانند علاوه بر غنی کردن اوقات فراغت در الگوسازی و بهره‌گیری سایر روستاها تأثیرگذار باشد.

 

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب خاطرنشان کرد با توجه به شرایط موجود بخش ویژه‌ای برای ارائه برنامه‌ها و مجموعه اقدامات روستاها در سال 1399 اضافه شده است  و دبیرخانۀ اجرایی جشنواره در فرایند اجرایی آن اعم از محتوایی و شکلی، تغییراتی را به وجود آورده است و تلاش می‌کند برای حفظ سلامتی شهروندان، بخش عمده‌ای از فرایند اجرایی را به صورت الکترونیکی انجام دهد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۳۹9 از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهادهای دیگر همکار برگزار می‌شود.

روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره بر اسـاس فراخوان این دوره می‌توانند اقدامـات انجام‌شده، برنامه‌ها، مـدارک و مسـتندات خـود را کـه مبنـی بر فعالیت‌های مرتبـط بـا کتـاب و کتاب‌خوانی آن روستاسـت، بـا امضـای دهیـار و رئیـس شـورای اسلامی روسـتا، همراه بـا برگه‌های تکمیل‌شده به دبیرخانه اسـتانی جشـنواره کـه در ادارات کل فرهنـگ و ارشـاد اسلامی استان‌ها مسـتقر است و یا دبیرخانه مرکزی تهران ارسـال نمایند.

 

دریافت  فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب 1399

 

مهلت ارسال آثار: 10 دی‌ماه 1399

 

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۶۱۳۲۴- ۰۲۱۸۸۳۴۲۹۸۰-۰۲۱۸۸۳۴۲۹۷۹

 

آدرس: «دبیرخانه مرکزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» ـ تهران ـ خیابان شهید مطهری ـ خیابان فجر (جم سابق) ـ شماره ۷ ـ ساختمان فجر ـ طبقه ۵ کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱

 

پست الکترونیک: bookpromotion.ir@gmail.com

 

تمامی برگه‌های خام و دستورالعمل‌های اجرایی در سایت www.bookpromotion.ir قابل دریافت است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۹ ، ۱۲:۱۷
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

 

فصل مهر سر آغازی شد تا سر تعظیم فرود آورده و بر مهربانی  آن لبخند و بردستان پر مهر کسانی بوسه بزنیم که انتظار سالها را به شیرینی محقق شدن آرزویی گره زدند و فاتحه ای هم نثار روح عزیزانی که خزان اجازه نداد تا به آروزی دیرینه خود برسند و شاهد تلاش و کوشش خود باشند.
دهم  مهرماه یادآور گام هایی است که با صبر و حوصله مسیر را طی کرد تا طعم شیرین ارتقا را تجربه کند...

ارتقا محقق شد و این  موفقیت حاصل شده نتیجه تلاش همگان  بودو  اکنون شهرستان اوز منتظر گام های بلندتری است تا مسیر را طی کند.
فراموش نکنیم زیرساخت‌های اصلی در همه حوزه ها توسعه شهر و روستا را به دنبال خواهد داشت .از دید فرهنگی هم بخواهم صحبتی داشته باشم و می دانم هم مسولان  و مردم به آن اشراف دارند می توان گفت از شاخص های مهم‌ توسعه شهرها، ارتقای سطح فرهنگی آنهاست که  در راستای توسعه  نقش مهمی ایفا می کند،البته نباید نادیده گرفت و باید ممنون و مدیون حضور خیرین در این شهرستان باشیم که یک ظرفیت قوی و ویژه به حساب می‌آیند و در موضوعات مختلف همگرا و هم جهت با مسئولین   نقش چشمگیری دارند و امید که از کمک های دولتی نیز بی نصیب نمانیم.
جذب نیروهای نخبه و جوان در کنار تجربه نیروهای کارکشته قطعا ارتقا و توسعه بیشتری به دنبال خواهد داشت.
اکنون نیازهست که از حسرت گذشته دوری و بیم آینده را داشته باشیم و بیشترین دغدغه باید انجام درست وظیفه در راستای خدمت به مردم فهیم و بافرهنگ باشد که با کمک یکدیگر  زودتر به سرانجام خواهد رسید.
تمرکز بر اهداف بلند مدت در کنار اجرای اقدامات مستمر تمام ابعاد عمرانی، اقتصادی، ورزشی، آموزشی، فرهنگی، درمانی و… را برای توسعه و رشد شهرستان در نظر بگیریم  و این شهر را به جایگاه واقعیش برسانیم.
هرچند باید شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم بواسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا را هم در نظر گرفت اما ضرورت همکاری و همدلی می تواند چشم اندازی زیبا را به دنبال داشته باشد، تا شاهد شکوفائی شهرستان  عزیز و سرافرازمان باشیم.

دهم مهرماه روز ارتقا بخش اوز به شهرستان را به همه مسئولین ومردم  خوب  و با فرهنگ، فرهیخته و دانش پرور شهرستان اوز تبریک می گویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۱۰:۳۲
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز