اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

۱۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

جلسه بررسی مشکلات حوزه هنر موسیقی شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز تشکیل شد. در این جلسه فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت انجمن موسیقی و برگزاری کلاس های موسیقی خصوصا جشنواره ها و برنامه ها که در دوسال اخیر به صورت مجازی برگزار شد،به تشریح فعالیت ها و بررسی مشکلات حوزه موسیقی پرداخت و گفت:  ساماندهی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان توسعه کمی و کیفی، آموزش و مهارت آموزی در هر رشته ای مورد نیاز است و  کمک به شناسایی استعدادهای هنری و ایجاد فرصت‌های آموزش  در حوزه فرهنگ و هنر در دستور کار اداره قرار دارد و برگزاری هرگونه کلاس های آموزشی هنری در منزل و مکان های غیر رسمی بدون اطلاع فرهنگ و ارشاد غیر قانونی است،در زمینه موسیقی نیز  به دلیل حساسیتی که دارد باید زیر نظر اساتید مجرب و در مکان های رسمی و‌آموزشگاهی با مجوز فرهنگ و ارشاد آموزش دنبال شود.

 


 

در ضمن مکان خانه فرهنگ (سرای زرنگار) نیز در اختیار همه هنرمندان برای برگزاری کلاس های آموزشی هنری و کارگاه ها و برنامه ها  قرار دارد و می توانند استفاده کنند و از همه هنرمندان فعال در رشته های مختلف هنری دعوت به گفتگو و همکاری کرد.

احمد هرمی دبیر انجمن موسیقی در این جلسه ضمن تاکید بر حفظ جایگاه اساتید موسیقی  منطقه  گفت: اولویت اصلی انجمن بایستی برگزاری کلاسهای  آموزشی ، شناسایی هنرمندان ، تعامل با سایر هنرمندان این عرصه در  شهرستان باشد که خدارو شکر در سالهای گذشته این رویه در دستور کار قرار گرفته است،هرچند شرایط کرونایی سختی زیادی داشت اما شرکت فعال هنرمندان موسیقی در فضای مجازی ادامه داشت و اکنون‌تیز کلاس آموزش انواع سازهای موسیقی به صورت مجازی و نیز حضوری در خانه فرهنگ با اساتید مجرب و باتجربه و‌رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی از کودکان تا بزرگسالان برگزار می گردد،که علاقه مندان برای ثبت نام می توانند عصرها به خانه فرهنگ مراجعه و یا با سید مرتضی هاشمی مدیر خانه فرهنگ و‌سنا ملاحت همکارشان هماهنگ کنند.


احمد هرمی در ادامه از ساماندهی هنرمندان موسیقی و آموزش اصولی و‌برگزاری کلاس ها صحبت کرد و از خیرین تقاضا کرد هنرمندان را یاری کنند چرا که برای آموزش همه نمی توانند ساز مورد علاقه خود را بخرند و یا اینکه بعضی از سازهایی که کودکان آموزش می بییند باید در کلاس موجود باشد و نمی شود حمل کرد و نیاز به هزینه برای آماده سازی فضای آموزش برای کودکان و‌خرید امکانات هست  و در ادامه از هنرمندان و مدرسان درخواست کرد  اجرای برنامه و برگزاری کلاس  بایستی با هماهنگی و مجوز اداره باشد و نظارت دبیر انجمن و کارشناسان اداره را به همراه داشته باشد وی در ادامه با تاکید بر همکاری و فعالیت و پای کار بودن هنرمندان موسیقی شهرستان گفت هنرمندان در این عرصه ارتباط خود را باید با مجموعه فرهنگ و ارشاد وانجمن موسیقی بیشتر کنند اگر هنرمند خود فعال و پویا و دنبال آموزش بیشتر نباشند نبایستی انتظار حمایت ادارات و نهادها را داشته باشد،کلاس های موسیقی هزینه  مصوبه استانی دارد اما ما در اوز خیلی کمتر از آن از هنر جو می گیریم و تمام تلاش برای این است که با شرکت و سرگرم شدن از کودکی تا بزرگسالی در این شرایط روحیه نشاط را ایجاد و از آسیبی جلوگیری کنیم.


در این جلسه نجفی کارشناس فرهنگی اداره نیز جهت ساماندهی و دعوت از همه گروه ها و هنرمندان این حوزه  قول پیگیری و هماهنگی داد.


مینو محمودپور مدرس موسیقی کودکان خانه فرهنگ و‌مسعود فضلی از هنرمندان موسیقی و مدرس دف نیز در این جلسه پیشنهاداتی ارائه دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۱۱:۵۳
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

با تصمیم هیئت رییسه انجمن نمایش اوز علی بازگیر به عنوان مسئول تئاتر خیابانی اوز منصوب شد.

 


 

در این جلسه که  در خانه فرهنگ (سرای زرنگار) برگزار شد همچنین مصوبات جلسه قبل پیگیری و‌ در دستور کار قرار گرفت.


علیرضا خادم پور دبیر انجمن هنرهای نمایشی  اوز با اشاره به برنامه ریزی و پیگیری برای جلسه با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر عنوان کرد: منتظر اعلام کمیسیون برای برگزاری جلسه مشترک کمیسیون هستیم و امیدواریم در هفته جدید این نشست انجام شود.
وی با تاکید بر برگزاری هفتگی جلسه های هیئت رییسه پیگیری مطالبات هنرمندان را خواستار شد که به تایید سایر اعضای هیئت رییسه نیز رسید.
علی بازگیر گزینه پیشنهادی هیئت رییسه برای تئاتر خیابانی نکاتی را درباره ماهیت این نوع تئاتر، مخاطبان، مکان اجرا، سابقه خود، متن نمایش و لزوم حمایت از این تئاتر گفت و با موافقت همه اعضا به استان معرفی شد.

 


 

در بخش دیگری از جلسه به نقش سرپرست ها در گروه های نمایشی پرداخته و بر ضروت نظارت کامل سرپرست بر آثار در حال تمرین و اجرا و حواشی تاکید شد.


با توجه به نیاز هنرمندان به مکانی اختصاصی برای  تمرین و اجرا در داخل شهر و برگزاری و میزبانی جشنواره های مختلف قرار شد این مطالبه هنرمندان تا حصول نتیجه پیگیری شود و نشست هایی با مقامات فرهنگی و اجرایی شهر و در صورت نیاز استان صورت گیرد و خواسته هنرمندان مطرح شود.


پس از تبادل نظر پیرامون موضوعات جلسه اعضا تصمیم گرفتند اقدامات بعدی را به بعد از جلسه با کمیسیون فرهنگی شورا موکول کنند.


در این جلسه که ساعت 17 روز یکشنبه 28 شهریور 1400 آغاز شد علاوه بر نامبردگان سیدمرتضی هاشمی، به آذین کرامتی و پروانه پدرام نیز حضور داشتند.


تصویر از: سنا ملاحت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۰۹:۰۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فروغ هاشمی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، از برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد هماهنگی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس، برنامه ها و مسابقات فرهنگی و هنری به میزبانی اوز و بیشتر آن ویژه استان فارس با تصمیم ستادی  متشکل از فرمانداری ،ناحیه مقاومت بسیج سپاه،نیروی انتظامی ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره آموزش و پرورش، اوقاف،اصناف و با مشارکت همه ادارات و انجمن ها و گروه های مردمی در بخش‌های مختلف خبر داد.

 


وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اضافه کرد: یادواره شهدای اهل سنت ،دیدار با خانواده شهدا ، گفتگو با همسران شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، مسابقه پیامکی اولین های دفاع مقدس،مسابقه خوانش وصیت نامه شهید مبارکی شهید شاخص استان فارس، مسابقه کتابخوانی، مسابقه نقاشی و پوستر،نمایشگاه عکس و پوستر وسایر برنامه ها برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا  با همکاری مسئولان ادارات مختلف شهرستان برگزار می‌شود و در پایان افزود:
امسال نیز مانند سال گذشته بیشتر برنامه ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و برنامه ها ی حضوری نیز با رعایت کامل اصول بهداشتی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۲۲:۳۴
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

۲۷ شهریور ماه روز شعر وادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در اوز بر بستر فضای مجازی برگزار شد.

 


این برنامه به همت انجمن ادبی تائب اوز و‌با همکاری گروه فرهنگی و ادبی همراز و با حضور شاعرانی از سراسر ایران برگزار گردید.

بهرام رفیعی دبیر انجمن ادبی تائب اوز در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم و گرامی‌داشت این روز، از برگزاری چنین برنامه‌هایی استقبال کردو درباره فضای شعر در گذشته و اکنون صحبت کرد و افزود :اگر امروز مرزهای سیاسی و جغرافیایی ما رااز هم جدا کرده است اما توانسته ایم به واسطه زبان فارسی یک پیکره بزرگ با زبان هنر،شعر،موسیقی و حتی معماری ایجاد کنیم.

 

فروغ هاشمی مسئول فرهنگ و‌ارشاد اسلامی اوز نیز ضمن تبریک این روز  گفت: ایران سرزمین پرگهری است که شاعران بزرگ زیادی را از فردوسی تا سعدی و مولوی و حافظ و نظامی و انوری و سهراب و سایر شاعران بزرگ در دل خود پرورش داده است  و آذربایجان نیز استانی است که  شاعرانی بزرگ از شمس تا شهریار‌ دارد که هرکدام خدمتی بزرگ به فرهنگ و ادب و خاک خود نموده اند،در کل زبان شعر  در سرزمین ما از آغاز تا پایان و حتی پس از حیات ما جاری است،شعر از لالایی در آغوش مادر و در طول حیات با ما زندگی می کند و پس از آن سنگ نوشته می شودو می ماند.


در پایان به  استفاده و دسترسی آسان به فضای مجازی اشاره کرد و گفت ؛ ویروس کرونا با همه تهدیدهایی که داشت، باعث شد تا توجه به استفاده از تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و این ارتباط گسترده و موثر شکل گیرد.


روح الله نجفی کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با خوانش شعری شروع کرد و‌ در ادامه گفت:آرزو می کنم حال ادبیات ما همیشه خوب باشد در این صورت می توانیم انتظار داشته باشیم که حال اقتصاد و صنعت و هنر و جامعه ما خوب باشد و این چیزی نیست جز مهیا کردن افراد جامعه برای هرچه بهتر بودن در زمینه فعالیت های ادبی و اجتماعی.


میر هاشم ریاحی عضو هیت مدیره انجمن ادبی تائب اوز و‌هماهنگ کننده برنامه ،این دورهمی مجازی را به فال نیک گرفته و  گفت:شعر در سرزمین ما با اندکی تساهل و تسامح عین فرهنگ است .

 


گویای  تاریخی پر فراز و نشیب، از آرمان ها و دادخواهی ها،از جنگ ها و حماسه ها و دگرگونی های فرهنگی سیاسی  که پی در پی داشته ایم و واگوی آرزوهای نهفته بر دل و شکستها... جویبارشعر از کودکی در فرد پارسی زبان جاریست و تا وداع واپسین روان و زاینده. دانشمندان،فیلسوفان و مردان دین و گهگاه سلاطین ما هم سعی کرده اند به خاطر بردی که شعر در روحیه مردم ما دارد حرف خود را به زبان شعر عرضه کنند. تا جایی که اشعار معروف فصل الخطاب بسیاری از مباحث ما بوده چرا که پارسی زبان شعر را چکیده تمامی حکمت ها و ناخوانده ها و نانوشته های خویش می داند .


در ادامه تنی چند از شاعران  به خوانش آثاری از خود پرداختند به این اسامی:


 پروانه گرادب،میر هاشم ریاحی، سعید سعیدیان ، مهدی زندی ، زهره ریگستانی، بدریه صحرانورد ، طیبه احمدی، سیما خادمی
مریم محمدی خو

مدیریت این نشست ادبی  به عهده پروانه پدرام معاون آموزشی دانشگاه آزاد و فعال اجتماعی،هنری بود.


فاطمه نجاتی شاعر و عضو فعال انجمن ادبی تائب نیز مجری گری برنامه را به عهده داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۰ ، ۲۰:۲۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

«داناترین و فرهیخته‌ترین ملّت‌های جهان ملّت‌هایی هستند که هویت خویش را بر اساس اندیشه و ادبیات و هنر بنا نهاده‌اند»

 


 

ایران سرزمینی پرگهراست، بانوشته ها و شعرهای نغز و پرمغز که در فرهنگ ریشه کرده است و با ما عجین شده است. زبان شعر زبان همه فارسی زبان است، زبانی که انسان از آغاز تولد در‌ آغوش مادر با لالایی شنیده می شنود و از همان آغازین روزها با آن آرامش و الفت می گیرد و  درطول حیات به شکل های مختلف زندگی می کند و روایت می کند.


هیچ ایرانی نیست که شعر نخواند و شعر نشنود چرا که شعر از لالایی تا ابراز محبت، از مراحل رشد، تا مراسم شادی غم و از ضرب و المثل تا دعا و… همراه ما هست و حتی پس از حیات نیز بر *آخرین منزل هستی این است * نوشته می شود.
و در یک جمله شعر، «از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر/ یادگاری که در این گنبد دوار بماند» است.


و اما در مورد  روز ۲۷ شهریور که چرا روز شعر و ادب نامگذاری شد.


در سال 1381 یکی از نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به نام علی‌اصغر شعردوست، خبر تصویب ثبت روز درگذشت محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) را در 27 شهریور ماه به‌ عنوان روز بزرگداشت استاد و روز "شعر و ادب فارسی" در تقویم رسمی کشور به رسانه‌ها اعلام کرد. این نام‌گذاری که با واکنش‌های متعددی همراه بود در نهایت ماندگار شد و پس از آن  هر ساله به این مناسبت همایش، سمینار و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.


شاید یکی از دلایل انتخاب این روز معاصر بودن یک شاعر است هرچند او شاعری بود که نه تنها در سرودن اشعار ترکی بلکه در اشعار فارسی نیز تبحر داشت، عشق و سادگی در سراسر اشعار و نوشته‌های این شاعر جاری و تقریبا  چند بیتی از اشعار او را همه بلد هستند.


البته در مورد این نامگذاری بارها شنیده ایم و دیگر نیازی به تکرار نیست و به قول اساتید شعر و ادب در «کشوری هستیم که بزرگانی چون فردوسی و نظامی و سعدی و حافظ و ... دارد و شهریار نیز شاعر بزرگی است » و استاد میر جلال الدین کزازی در مورد این روز می گوید: ایران ما در درازنای روزگاران، از کهن ترین زمان تاکنون همواره سرزمین سپند و سرود، سرواد و سخن بوده است. همواره سخنوری، برترین، چیره ترین و فراگیرترین هنر نزد ایرانیان شمرده می شده و هنوز نیز می شود و بی هیچ گمان و گزاف، شهریار مردمی ترین سخنور است در روزگار ما چرا که به پاس دل خویش می سروده.»


به هرحال جای خالی این مناسبت در تقویم یک کشور فرهنگی باعث شد تا روزی  به نام شعر و ادبیات در تقویم رسمی کشور ثبت شود، تا این روز بهانه و اعتباری باشد برای همه ادب دوستان و ایرانیان که به زیباترین شکل گرامی داشته شود و در کنار نامگذاری به نام استاد شهریار، ستاره های آسمان شعر و ادب فارسی را یادآوری کند.


در سال های گذشته روز شعر و ادب فارسی با  حال و هوای کرونا و گرفتاری تلخی که نه تنها در  ایران بلکه  همه کشورها را دربر گرفت و بزرگداشت این روز را به بستر فضای مجازی واگذار کرد
تا فرصت دور هم نشینی و یاد آوری تلاش های این عرصه فراموش نشود و این فضا پل ارتباطی باشد بین ادب دوستان و فارسی زبانان علاقمند…


۲۷ شهریور و بزرگداشت استاد شهریار را به تمام شاعران و نویسندگان و ادب دوستان به ویژه اعضا انجمن ادبی تائب اوز، که فعالیت های ادبی از دیروز تا امروز را به صورت حضوری و یا بر بستر فضای مجازی ادامه داده اند تبریک عرض میکنم.

 


عزیزان زبان فارسی یک زبان فاخر جهانی و مورد افتخار است و نقش انجمن های ادبی که مدت هاست پرچم دار این زبان در ایران، خصوصا در شهرستان با امکانات محدود هستند نباید نادیده گرفته شود، آنهایی که  تلاش نموده اند تا  فرهنگ و ادب و شعر را ارتقا بخشند و جز عشق به شعر و آموختن و ادب و پاسداری از زبان و فرهنگ سرزمین به‌ویژه در شرایط کنونی که خیلی از دوستان حوصله در انتقال مفاهیم ادبی را ندارند و بیماری کرونا توان ها را کمتر کرده است، علت و  عامل دیگری برای فعالیت های انجمن های ادبی نیست هرچند آنان هیچ گاه به درستی و با جدیت حمایت نشدند واگر سرپا و پویا مانده اند عشق واقعی آنها به موارد عنوان شده بود.


به قول استاد شهریار :
پیش از آنی که پر از خاک شود کاسه چشم
چشم ما در پی خوبان جهان خواهد بود


بار دیگر این روز را به تمامی عاشقان و فعالان شعر و ادب صمیمانه تبریک عرض  می کنم و امیدوارم که روز به روز شاهد پیشرفت هرچه بیشتر همه عزیزان در عرصه های ادبی باشیم...


(فروغ هاشمی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۱۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فریدون نامی رییس شورای اسلامی شهر اوز با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از این اداره بازدید و با فروغ هاشمی مسئول اداره درباره مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی  گفتگو کرد.


در این دیدار در مورد فعالیت های فرهنگی، کارکرد انجمن ها، مشکلاتی که از زمان شیوع ویروس کرونا برای هنرمندان و برنامه های فرهنگی و هنری پیش آمد، فضای کنونی جامعه و موضوعات مهمی که از زمان شکل گیری اداره در دستور کار قرار داشت و همچنین نیازسنجی در مورد  زیرساخت های فرهنگی، طرح احداث سالن اجتماعات شهری  و سایر طرح و برنامه ها صحبت شد.

 


هاشمی با تشکر از حضور رییس شورای شهر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در کنار کمبودها و محرومیت ها باید به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان و دست آوردها و سرمایه گذاری روی آنها  نیز توجه کرد، ظرفیت هایی چون شهر کتاب، شهر خلاق، آیین ها و سنت های بومی و محلی، پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری شهرستان در زمینه های مختلف و توجه به افرادی که پای کار هستند و  احیا و معرفی آداب و سنن و ظرفیت های فرهنگی با کمک همه مسئولین شهرستان بر اساس نیاز سنجی  در دستور کار و پیگیری قرار گیرد.


فریدون نامی رییس شورای شهر با ابراز امیدواری از چشم انداز آینده گفت با انعقاد تفاهم نامه ها با شهرداری و شورای شهر و طراحی یک نقشه راه فرهنگی و تنظیم آن می توانیم  در زمینه توسعه فرهنگی و هنری گام های بلندی برداریم.

 


در پایان این دیدار معرفی نامه عبدالله ثریانژاد و فریبا برازنده به عنوان رابط فرهنگی بین شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد، خانه فرهنگ و هنرمندان توسط رئیس شورای شهر تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۲۶
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اوز در تاریخ 23 شهریور ماه در فرمانداری اوز با حضور فرماندار و اعضای انجمن، شهردار، شورای اسلامی، رییس نهاد کتابخانه های عمومی، رییس فرهنگ و ارشاد و رییس هیئت امنا برگزار گردید در این جلسه علی پور فرماندار شهرستان از اقدامات خوب حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان تشکر کرد و افزود: فعالیت ها در شهرستان شخصی نیست و تمام اقدامات انجام شده برکتی بوده که نصیب شهر شده است و به نام شهرستان خواهند ماند، هرچند حق اوز با این همه فعالیت های شاخص در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کسب عنوان پایتختی کتاب است.

 

وی در ادامه با تاکید بر شرکت در جشنواره رضوی افزود: این جشنواره باعث ترویج فرهنگ رضوی و همدلی بین شیعه و سنی و شناسایی کتاب های اصیل و نوشته شده و مشترک در این حوزه شده است،  امام رضا (ع) شخصیت برجسته ای است که خیلی از علمای اهل سنت نیز در مورد برجستگی های علم و دانش و سیره آن امام کتاب نوشته اند و این درخواست را از متولیان امر دارم که حتما در این مورد واقداماتی که جهان اسلام در این خصوص انجام داده است را برای همه اقشار خصوصا کودک و نوجوان بازگو کنند و در شهری که مبنای کار بر علم آموزی و اندیشه ورزی است ترویج فرهنگ رضوی کمک بزرگی در راستای گسترش دانایی است. علی پور در بخش دیگری از صحبت های خود از مشاهیر، نویسندگان، شاعران، اندیشمندان، علما، روحانیون، برجستگان و مفاخر شهرستان اوز به نیکی  یاد کرد و افزود با شناسایی و معرفی آنها به جامعه باید در ثبت و ضبط افکار و اندیشه های این بزرگان تلاش نمود.

و در پایان از همه دستگاه های اجرایی و اداری شهرستان در خواست کرد با توجه به وضعیت جامعه ودرگیری مردم با  بیماری کرونا توجه بیشتری به جشنواره ها و مسابقات و برنامه ها وفعالیت ها داشته باشند تا با همراه کردن مردم بتوان مقداری از بار فشار روحی آنها در این شرایط خاص کم کرد و نشاط و شادی را به جامعه تزریق نمود هرچند اهمیت کتاب و کتابخوانی نیز باید در اولویت و دستور کار فعالیت ها قرار گیرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۱۱
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز در روز پنجشنبه هجدهم شهریورماه با حضور فرماندار نائب رییس شورای فرهنگ عمومی، نماینده دفتر امام جمعه و فروغ هاشمی دبیر و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در تالار فرمانداری اوز‌ و با محوریت هفته دفاع مقدس برگزار گردید.

 

علی‌پور فرماندار شهرستان با بیان رشادت رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بر ضرورت تجلیل از تلاشگران عرصه نظامی و انتظامی تأکید کرد و خواستار دعوت از مقامی برجسته از سپاه برای سخنرانی در هفته دفاع مقدس شد و افزود برنامه های هفته دفاع مقدس با توجه به شرایط شهرستان برنامه ریزی گردد و  با همکاری همه ادارات و اعلام برنامه ها، برنامه باشکوهی با همکاری همه ادارات در سطح شهرستان برگزار شود.

 

سرهنگ سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان اوز با اعلام  روزشمار هفته دفاع مقدس، آغاز آن را روز ۳۱ شهریور اعلام کرد و به تشریح نامگذاری روزهای این هفته پرداخت  و افزود: رونمایی از المان شهید بهرام مبارکی شهید شاخص استان فارس  که از رزمندگان اوزی در مبارزه با دشمنان سپاه اسلام و منافقان بود با کمک شورای اسلامی شهر و شهرداری اوزآماده شده است و انجام می شود و سایر برنامه ها نیز در دستور کار قرار دارد و با همت همه ادارات به بهترین شکل پیش خواهد رفت.


شیخ صالحی انصاری رییس مجتمع علوم دینی و نماینده امام جمعه در این جلسه با تاکید بر  آیاتی از کلام‌الله مجید به ضرورت حفظ و دفاع از سرزمین اسلام اشاره و افزود مؤمن باید تقوا پیشه کند  و تابع دستورات  الهی باشد. فرد مؤمن تقوای خود را با دوری از منافقان و کافران می‌تواند به درجه اعلا برساند و با  منافقان و کافران برخورد نماید.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم  شناسایی رزمندگان گمنام دوران دفاع مقدس و معرفی آنان و برگزاری آیین تجلیل در هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

 

فروغ هاشمی رئیس  فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی  اوز ابتدا روز سینما و پیش رو بودن روز شعر ادب پارسی و هفته دفاع مقدس را تبریک گفت سپسهم با اشاره به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری با همه مجموعه ها افزود سال قبل با همکاری سپاه، دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری در هفته دفاع مقدس میزبان جشنواره شعر و خاطره نویسی و دلنوشته هشت سال دفاع مقدس بودیم و  فیلم پاتک کاری از هنرمندان اوزی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اکران شد و امسال نیز مسابقه کتابخوانی ،روایت جهاد،وصیت نامه شهدا و نمایشگاه از برنامه هایی است که در این هفته با کمک سایرین  اجرا خواهد شد.

ملکی معاون اداره آموزش و پرورش نیز از نواخته شدن زنگ در این هفته در یکی از مدارس و اجرای برنامه با رعایت کامل موارد بهداشتی و مسابقات و برنامه های مجازی خبرداد.

در پایان و پس از بحث و تبادل  نظراعضا مصوبات و شرح وظایف دستگاه های شهرستان برای بزرگداشت  هفته دفاع مقدس مصوب  گردید.


 تبلیغات محیطی مناسب در سطح شهر شهرستان  ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ، دیدار با خانواده معظم شهدا و  عطر افشانی وغبارروبی گلزار شهدای شهرستان و آیین تجلیل از ایثارگران و انجام تبلیغات مناسب در فضای مجازی و سطح شهر ،اکران فیلم، بخشی از این مصوبات بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۳۸
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

به نام خدا


٢١ شهریورماه «روز ملی سینما» است.


هنر هفتمی که  از گذشته تا امروز تاثیر همه‌جانبه  بر زندگی مردم و روابط اجتماعی آنها داشته است، صنعتی تاثیر گذار و  شاخص  که یکی از ابزارهای پرقدرت فرهنگی و هنری در همه زمینه ها در جهان به شمار می‌آید.


اما این صنعت پر رونق و مهم با ورود کرونا ویروس تعطیل و نیمه تعطیل شد و آسیب‌های مالی فراوانی به فعالان این عرصه اعم از تولیدکننده، کارگردان، شرکت‌های تولید فیلم، بازیگران به ویژه صاحبان سالن‌های سینمایی زد و آسیب جدی در حوزه سینما و تئاتر خصوصا سالن ها مشاهده شد.
اما...
با نگاهی به گذشته و بررسی تاریخ  *هنر *خواهیم دید که هنر همیشه دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده است ولی با وجود سختی‌ها و ناملایمات و  تلخی ها همیشه سربلند و پیروز بوده است و بدون شک از این بحران نیز عبور خواهد  کرد.


غیر از هنر که تاج سر آفرینش است/دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست


در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران که همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود 21 شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» نامگذاری شد و این روز ارزشمند، بهانه و فرصتی شد تا به اهالی پرتلاش و فعال هنر هفتم، به ویژه هنرمندان خوب استان فارس و شهرستان اوز  تبریک بگویم و آرزوی  موفقیت و اثرگذاری بیش‌ازپیش این هنر مهم برای هنرمندان شهر همیشه سربلندم  و فعالان انجمن فیلم سازی و سینما فردوسی اوز داشته باشم و امیدوارم که باز هم مثل گذشته شاهد استقبال خوب و اکران فیلم در سینما اوز باشیم و چراغ سالن صحنه ها و سینماها با حضور تماشاچیان پرفروغ شود.


فروغ هاشمی
٢١ شهریور ١٤٠٠

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۲۴
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

مستند پیرمرد و دریا اثر گروه فیلمسازی کات اوز به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی محمدیوسف منظریان است که در تازه ترین موفقیت خود منتخب جشنواره Lift-Off انگلستان شد.

 


 

این مستند کوتاه روایت پیرمردی در جنگل های حرا  قشم است. جنگل حرا از عجیب‌ترین جنگل های غرق‌آبی جهان است. در زمان مد دریا؛ درختان این جنگل به زیر آب می روند و هجوم ماهی ها در حالت مد، آن را به محلی مناسب برای ماهیگیری تبدیل می کند. حالت جزر و مد در این جنگل ها هر ۶ ساعت یک بار اتفاق می افتد. جالب آن که در حالت جزر، به نظر می آید که این درختان در زمینی خشک رشد کرده اند.همین باعث شده این منطقه جز عجایب باشد.

 


داستان فیلم در مورد پیرمردی است که سال هاست با قایق آن جا کار می کند و ارتباط معنوی پیرمرد با جنگل یک فضای عارفانه بین او و جنگل به وجود آورده است.

 

این جشنواره با هدف حمایت شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از فیلمسازان از تاریخ  ١٨ تا ٣١ اکتبر سال جاری برگزار می شود.

 

پخش مستند پیرمرد و دریا در فستیوال های جهانی همچنان ادامه دارد...

 

تازه ترین  فیلم دیگر و کوتاه یوسف منظریان *«پوکه *»نام دارد که اثری ضد جنگ است و اکنون در مرحله پیش تولید قرار گرفته است  و بزودی در سنندج جلوی دوربین خواهد رفت...

 


اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز برای این هنرمند فعال و پرتلاش و گروه فیلمسازی کات انجمن فیلم اوز آرزوی موفقیت در عرصه های بین المللی و ملی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۰۰ ، ۲۱:۱۰
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز