اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز جهت هماهنگی برنامه های دهه وقف،هفته نیرو انتظامی،هفته وحدت،سیزده آبان،روز فرهنگ عمومی و هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار، 22 مهرماه در سالن فرمانداری اوز با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی و مدعوین برگزار گردید.

 

در این جلسه مهندس علی اصغر علی پور فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت:در اواخر مهر و ابان ماه مناسبت های مختلف و مهمی پیش رو داریم که هرکدام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.۲۴ مهر ماه روز وقف که به گفته مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره) با نام گذاری این هفته بحث عدالت اجتماعی را مطرح کرده است تا بتوانند از وقف به عنوان راهی برای کاهش فاصله طبقاتی استفاده کنیم که الحمدلله در منطقه ما به خوبی نمایان بوده است و پیشنهاد بنده این است به مناسبت این دهه با همکاری اوقاف و سپاه برنامه تجلیل از خیرین منطقه داشته باشیم.
۲۷ مهر ماه شروع هفته نیروی انتظامی را خدمت همکاران و پرسنل های نیرو انتظامی که یکی از اعضای موثر شورای تامین می باشند تبریک گفته و قدردان زحمات آنها جهت حفظ امنیت در شهر هستیم.
و مناسبت هایی که در آبان ماه پیش رو داریم،اولین و مهم ترین آن هفته وحدت  و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق است که از ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل تسنن شروع شده و تا هفدهم به روایت اهل تشیع ادامه دارد و در شهرستان ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
اگر امروز شیعه و سنی در کنار هم با ارامش تمام زندگی می کنند حاصل زحماتی است که بزرگان ما و منادیان وحدت کشیدند ،بزرگان اهل تشیع همچون سید عبدالحسین موسوی لاری،سید عبدالعلی آیت اللهی ، مجتبی موسوی لاری و بزرگان اهل تسنن همچون شیخ محمد فقیهی و مولوی شیخ عبدالعزیز قاضی زاده.
همایش بزرگ حضرت رسول اکرم به شرط محیا بودن شرایط و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در اوز برگزار خواهد شد.
۱۳ آبان روز قیام دانش آموزی است  که دانش آموزان بر علیه رژیم ستم شاهنشاهی برخواستند و شهید شدند.آن روز در انقلاب روز تاریخ سازی است،یاد و خاطره ی این شهدای بزرگ دانش آموز را گرامی  می داریم و با همکاری اداره آموزش و پرورش در فضای باز این بزرگداشت رابرگزار خواهیم کرد.
۱۴ آبان روز مهم فرهنگ‌عمومی است  و ما دنبال آن هستیم که فرهنگ در جامعه جلوه اساسی پیدا کند و بین مردم گسترش دهیم.از نگاه مقام معظم رهبری فرهنگ یک جنبه عینی و یک جنبه اعتباری دارد: بخش اول فرهنگی که به صورت ظاهری و بارز است )شکل لباس و معماری افراد( بخش دوم بخش نامحسوس اخلاقیات مردم است که اخلاق پسندیده باید محوریت پیدا کند.
و ٢٤ آبان هفته کتاب و کتابخوانی است که در بحث کتاب و کتابخوانی شهرستان اوز ید طولانی دارد،شهر خلاق در حوزه کتاب و کتابخوانی و تلاش های مستمر در این حوزه و تقدیر شده از طرف یونسکو نشان  می دهد در این زمینه تلاش های بسیاری صورت گرفته و امیدواریم کسب این عناوین  نمادین نباشد و فعالیتهای خوب همچون گذشته ادامه داشته باشد،علی پور در ادامه از رئیس اداره کتابخانه های عمومی در خواست کرد روستاهای بدون کتابخانه را به فرمانداری معرفی کنند تا جهت احداث کتابخانه با خیرین،مسئولین و نماینده رایزنی های لازم صورت گیرد.

 فروغ هاشمی مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن خیر مقدم به میهمانان و تشکر در خصوص اجرای مصوبه های جلسه ی قبل که با همکاری فرمانداری،شورای شهر و شهرداری،امور بانوان و خانواده فرمانداری ،سپاه،فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش،اوقاف،دانشگاه آزاد و سایر ادارات انجام شده بود و از اطلاع رسانی و همکاری نشریات و سایت ها برای برگزاری برنامه های هفته دفاع  مقدس و هفته خودکشی که مصوبه جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی بود و از همراهان و برگزار کنندگان  جهت همکاری در برگزاری برنامه های هفته ملی کودک که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام موزه مردم شناسی و خانه فرهنگ اوز پخش شد تشکر کرد و افزود به خاطر مناسبت های مهم آبان ماه چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد و دستور جلسه هماهنگی جهت برگزاری برنامه های دهه وقف،هفته نیروی انتظامی،هفته وحدت،۱۳ ابان،روز فرهنگ عمومی و هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار است که امیدواریم با همکاری و همراهی  بتوانیم برنامه های مفیدی را در شهرستان داشته باشیم هرچند به خاطر شرایط موجود و گسترش ویروس کرونا باید بیشتر برنامه ها را از فضای مجازی دنبال کنیم.

فوزیه زارع رئیس اداره کتابخانه های عمومی : با توجه به اینکه یکی از دستور جلسه های امروز بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی می باشد دستور جلسه انجمن کتابخانه های عمومی را نیز هم اکنون مطرح خواهم کرد. هر ساله ۲۴ الی ۳۰ آبان به صورت ویژه برنامه هایی با حضور مسئولین و مردم اجرا شده اما امسال با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه ها به صورت مجازی بوده و تا چند روز آینده ویژه برنامه ها و روزشمار هفته کتاب و کتابخوانی را اعلام خواهیم کرد.

شعیب فخری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه: از ۲۴ مهر به مدت ۱۰ روز به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است و افزود ؛تاریخ فرهنگ ما وام دار کسانی است  که جهان را به دور از جهل و تاریکی می خواهند و خدمات وقف به جامعه بر هیچکس پوشیدنی نیست.در دهه وقف اداره اوقاف، برنامه های خوبی خصوصا با همکاری سپاه دارد،برنامه ها به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. 

محمد رضا رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش نیز در خصوص برگزاری مراسم سیزده آبان در یکی از مدارس با رعایت پروتکل بهداشتی و فضای باز با حضور مسئولین و دانش آموزان خبر داد.

احمد عدالتی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی: امروز درس پیامبر برای امتش درس اخلاق،قوی شدن،رحمت،جهاد،غیرت و مقاومت است.مساجد زیادی داریم اما کتابخانه های مساجد با کمبود کتاب مواجه است.عدالتی در خصوص هفته وحدت نیز اعلام کرد در مسجد اهل بیت جشنی کوچک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

طیبه نامی مشاور فرماندار در امور زنان و خانواده: از طرف دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری به مناسبت هفته وحدت کلید سخنان پیامبر (ص) از ۱۲ الی ۱۷ ربیع الاول در فضای مجازی منتشر خواهد شد.در برگزاری مراسم ۱۳ آبان همکاری لازم را خواهیم داشت و به مناسبت روز فرهنگ عمومی در ۲۱ محله اوز برنامه هایی جهت پیشگیری از کرونا ویروس برگزار خواهیم کرد . در هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه کتابخوانی و خوانش کتاب شهروندی از دیگر برنامه های دبیرخانه خواهد بود و سایر برنامه ها اعلام خواهد شد.

سرگرد مجتبی مجردی : در خصوص فضا سازی و برنامه های  هفته وحدت همکاری لازم را با ستاد اجرایی مثل سالهای گذشته البته بر اساس  دستور ستاد پیشگیری کرونا خواهیم داشت. مسابقه نقاشی در هفته بسیج دانش آموزی برگزار خواهد شد.

فاطمه گل حقیقت مسئول خانه فرهنگ فیشور: فیشور در حوزه کتابخوانی فعالیت زیادی داشته،اکنون نیز به دلیل شرایط موجود در جامعه برنامه ها  از طریق فضای مجازی دنبال می شود و همچنان ادامه دارد.
 کودکان و نوجوانان فیشور در مسابقات شاهنامه خوانی،گلستان خوانی و کتابخوانی حضور فعال داشته و در سایر مسابقات نیز حائز مقام شده اند.

 

الهه مرادی: به نمایندگی از کتابخانه بانو کودک و نوجوان اوز نیز برنامه های مجازی کارگاه فرصت ها و تهدید ها به مناسبت روز فرهنگ عمومی و یازدهمین پروژه سلام کتاب را به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اعلام کرد.

 

شیخ محمد صالح انصاری نماینده ائمه جماعت نیز تاکید کرد جامعه باید از فرهنگ بالایی برخوردار باشد و درباره اهمیت و جایگاه اخلاق در جامعه و تواضع و فروتنی صحبت کرد و افزود:مناسبت های پیش رو را که نگاه میکنم و همچنین دستور جلسه، بسیار اهمیت دارد که ما با وحدت و فرهنگ سازی ابتدا از طریق همین دانش آموزان بتوانیم در کارهای خیر و عام المنفعه خصوصا وقف مشارکت کنیم.میوه شیرین باغ علم و معرفت و دانش یک چیز است و آن هم اخلاق می باشد که اگر نداشته باشیم با وجود علم از هر گونه ارزشی بی بهره هستیم.

 

در پایان جلسه نیز احکام شورای فرهنگ عمومی شهرستان اوز که توسط لطف اله دژگام نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ارسال گردیده بود تقدیم اعضا گردید.

 

عکاس: محمد احمدی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۳
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی