اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

آغاز برنامه با کلام الله مجید شروع گردید سپس، سیدعلی حسینی معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش زبرخان و عضو ارشد انجمن کودک و نوجوان سیمرغ که مدیریت این برنامه مجازی را عهده دار بود  از طیبه نامی تسهیلگر باشگاه کتابخوانی بهار اوز و اعضا که میزبان این برنامه بودند و پیشنهاد برنامه را داده بودند تشکر کرد و افزود باشگاه کتابخوانی بهار اوز یکی از باشگاه های فعال و پویا کتابخوانی در کشور است که  توانسته فعالیت های خوبی را در زمینه ترویج فرهنگ زیبای کتاب و کتابخوانی دنبال کند سپس از کودکان که غزل هایی از حافظ را به زیبایی حفظ و اجرا کردند برای خوانش دعوت کرد و  به ترتیب روشان بیگدلی ، ریحانه خسروپناه، مائده غریب نواز ، نگین خداداد، سلما مرادی ، آوینا محمودی ، مهسا زارع،  کوثر قرونه، السا ارژنگ ، رمیصا زمانی ، فائزه باقری ، پرهام زارع به زیبایی و شیوایی غزل هایی از حافظ خواندند.

 


 

فروغ هاشمی مسئول اداره ارشاد شهرستان اوز هفته ملی کودک و همچنین با غزلی از حافظ بزرگداشت خواجه راز را تبریک گفت و از همه دست اندرکاران این برنامه  و از کودکان سراسر ایران ،مربیان و تسهیلگران و خانواده هایی که در رشد اجتماعی و فراهم کردن فرصت کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان سهم بسزایی دارند تشکر و قدردانی کرد.


در ادامه طیبه نامی تسهیلگر باشگاه گفت: حضور خلوت اُنس است و دوستان جمع اند و آن یکاد بخوانید و بر فراز کنید،در فراز شد تا میزبان کودکان غزل خوان سراسر ایران باشیم و از همه فرزندان ایران که در این برنامه شرکت کردند  تشکر کرد و افزود:از این باشگاه بهار اوز توانسته جمعی از کودکان را در فضای مجازی دور هم جمع نماید و یک برنامه خوب را ترتیب دهد خرسندم و امیدوارم تداوم داشته باشد و  از همه دست اندرکاران و همراهان تشکر کرد.


میرهاشم ریاحی شاعر و پژوهنده از انجمن ادبی تائب اوز در مورد حافظ سخن گفت و اینکه بسامد بالای کلمه"مهر" و مشتقات آن در دیوان خواجه حافظ سبب ساز بوده تا ماه مهر برای یادآوری این شاعر بزرگ انتخاب شود  و البته نمره بیست نیز درخور چنین شاعر بر قله ایستاده ای ست. او در ادامه افزود: حافظ معانی مشکل و مهم و حرف دل مردم را به زیبایی بیان کرده و همزمان از فرم و ظاهر و صنایع شعری غافل نمانده، و اینگونه شده که آنانی که عمق شعر را در نیافته اند نیز عاشق موسیقی و زیبایی ظاهری وچینش واژگان شده اند و هر کسی از ظن خود شد یار من... و با توجه به روز کودک و کتابخوانی پیشنهاد داد تا داستان ها از دل “تلمیحات “شاعرانه حافظ استخراج شود و با زبانی کودکانه برای نسل های آینده واگویه گردد که با این کار یک تیر و چند نشان می زنیم و علاوه بر شناخت و ایجاد علاقه به حافظ ، قسمتی از تاریخ و اسطوره های ما نیز بازنمایی می شوند.


شریف بازرگانی مسئول موزه مردم شناسی از اینکه برنامه از موزه زیبای مردم شناسی و بصورت زنده در فضای مجازی در حال اجرا بود تشکر کرد و دعوت کرد تا از شهرستان اوز و موزه مردم شناسی دیدن کنند در  پایان سه نفر  از اعضای باشگاه کتابخوانی بهار اوز آریسا و رمیصا زمانی و السا ارژنگ هفته کودک را تبریک و غزلی از حافظ خواندند و از کودکان دیگر باشگاه ها که مهمان این برنامه بودند تشکر کردند.
زمان برنامه ۱/۳۰ دقیقه بود.


طیبه نامی همچنین در گفتگو با مربیان وتسهیلگران  اعضا باشگاه ها کشور گفت :تقویت مشارکت اجتماعی ، ارتباط مؤثر با همسالان ، ایجاد انگیزه و ارتباط ، یادگیری و آموزش و آشنایی با ادبیات ایران زمین و مشاهیر ادب فارسی از دست آوردهای باشگاه های کتابخوانی است و  به یاری خداوند بیماری کرونا چهره منحوسش را هر چه زودتر از سراسر دنیا پاک می کند  و حضور همه کودکان غزل خوان و کتابخوان و فعال  را بصورت حضوری در اوز می توانیم شاهد باشیم.


این برنامه به میزبانی: باشگاه کتابخوانی بهار، انجمن کودک و نوجوان سیمرغ،  انجمن فرهنگی ادبی هفتکا و با همکاری: دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز، آموزش و پرورش زبرخان ، دبیرخانه زنان و خانواده فرمانداری اوز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور،  شبکه کتابخوانی کشور ، انجمن ادبی تائب اوز،  انجمن کتاب اوز، باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور ، شبکه هم اندیشی کارشناسان ، مروجان و تسهیلگران فرهنگ ، هنر ، کتاب ، سلامت و..... شهرهای پایتخت کتاب ایران در ضمن این برنامه از طریق فضای اسکای روم،کانال شاد،و به صورت زنده از صفحه اینستگرام پخش شد.

 


عکس از ناصر رفیعی و سیدعلی حسینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۲۴
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی