اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

 


چندین سال است که سالروز درگذشت شهریار با عنوان روز پاسداشت شعر و ادب فارسی در تقویم ملی کشورمان درج شده است و شاید اختلاف بر سر اینکه چرا این روز به نام شاعری دیگر ثبت نشده هم زیاد است  البته نه اینکه منکر جایگاه ادبی این شاعر باشند بلکه تأکید دارند این روز می‌توانست به نام یکی دیگر از بزرگان ادبیات کلاسیک‌مان گره بخورد؛ بزرگانی همچون سعدی و فردوسی که حفظ زبان و ادب‌مان را مدیون آنان هستیم.
انجمن ادبی تائب اوز نیز هرساله مراسمی با شکوه با حضور شاعران و نویسندگان منطقه برگزار می کرد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به  جلسه ای چند نفره  با حضور دبیر و هیت مدیره انجمن بسنده کرد هرچند این نشست بعد از ماه ها تعطیلی و خاموشی ادبی صورت گرفت اما در مورد تاریخ ادبیات دنیا و ایران و مسائل حاشیه آن و همچنین مشکلات و دغدغه‌ های دوستان انجمن ،برنامه ها و مناسبت های آتی ،صحبت به میان آمد.
انجمن ادبی تائب اوز یکی از انجمن های فعال است که از زمان شیوع ویروس کرونا نتوانسته جلسات شنبه های هر هفته خود را به صورت منظم برگزار کند.
انجمن پیش از این میزبان تمام برنامه ها و مناسبت ها و دورهمی های ادبی و جشنواره های کشوری و استانی بود که امیدواریم به زودی در فضایی سالم و بدون نگرانی و ریشه کن شدن بیماری باز هم شاهد شور و هیجان سابق و شنبه های پربار انجمن باشیم.

مژگان حسینی عضو هئیت مدیره انجمن ادبی تائب اوزی

عکاس: فاطمه وزیری کیا

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۲۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی