اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

هفته کتاب و کتابخوانی گرامی باد

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۰۵ ق.ظ

 

روز بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است که از سال ۱۳۷۲ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج کتابخوانی برگزار شده و امسال نیز بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در دومین ماه فصل پاییز در سراسر کشور برگزار می شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی، جهاد دانشگاهی، کانون فرهنگی و هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه خانه کتاب و تشکل‌های صنفی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این برنامه همکاری دارند.

هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران هر سال از ۲۴ آبان تا یکم آذرماه جاری با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.


اعضای شورای سیاستگذاری بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، همچنین رویکردهای این دوره از هفته کتاب را اعلام کردند و محورهای مفهومی زیر با عنوان رویکردهای این دوره از هفته کتاب انتخاب شدند؛ این رویکردها، اسامی روزهای هفته کتاب نیستند.

۱ - کتاب، پایتخت کتاب ،کتابخانه، کتابدار
۲ - کتاب و جامعه‏‌پردازی با مروجان کتاب
۳ - کتاب، دانایی و توانایی
۴ - کتاب، سبک زندگی و جامعه سالم
۵ - کتاب، سرمایه اجتماعی و فضای مجازی
۶ - پویندگی با کتاب و کتابفروشی
۷ - کتاب، باورمندی دینی و خودسازی معرفت

بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی» ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز این روز را به ملت ایران چرا که ایرانیان قریب شش قرن پیش از میلاد به توانایی نوشتن دست یافته اند، کتب و چرم نوشته هایی که حاوی اسناد  هستند موید این موضوع است و مردم فهیم و فرهنگ دوست استان فارس و شهرستان اوز که همواره با کتاب و کتابخوانی انس داشته و قدمت چندین ساله دست نوشته ها و بیاض های قدیمی و بعد از آن مدرسه بدری اوز و کتابخانه مساجد و کتابخانه عمومی گواه بر این ادعا است،تبریک عرض می نماییم.


هرچند با گسترش ویروس کرونا در جهان کتابخانه ها و مراکز فرهنگی ترویج کتابخوانی و برنامه های حضوری تعطیل شد اما کتابخوانی و مطالعه تعطیل نیست و علاقه مندان می توانند در جشنواره ها و مسابقات فرهنگی و برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی که با خلاقیت و ایده های نو برای  کتابخوانان  گروه‌های مختلف سنی تدارک دیده شده است و  منتشر می‌شود شرکت کنند.

برنامه های مجازی زیبا و مفید نیز در فضای مجازی و تشویق به خانه ماندن از ابتدا تا کنون توسط فعالان حوزه کتاب در این شهرستان انجام شده است و در محتوای آموزشی، ترویجی و فرهنگی آن نقش داشته اند.


به گفته دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی : فضای مجازی به نفع وضعیت مطالعه کشور عمل کرده است، اگر میزان مطالعه در این فضا را در کنار ۱۳ دقیقه مطالعه کتاب قرار دهیم، سرانه مطالعه کشور به ۲۰ دقیقه در روز افزایش پیدا می‌کند.
ادبیات بهترین سلاح در مقابل تعصب و کتاب خوب، بهترین دفاع در برابر عقاید تحریف ‌شده مردم، زبان‌ها، باورها و رسوم مختلف است.
به امید افزایش روز به روز سرانه مطالعه در کشور این روز را صمیمانه به فعالان حوزه کتاب،پایتخت کتاب و کتابخانه ها و کتابداران و نویسندگان عزیزی که با اهدای رایگان کتابهای خود به پویش نذر دانایی پیوستند تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۴
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی