اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

 

در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی علی پور فرماندار اوز پیامی ارسال داشته است.متن این پیام به شرح زیر است:

امروز کتابخوانی و علم‏ آموزی، نه تنها یک وظیفه ‏ی ملی، که یک واجب دینی است؛ در جامعه اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود. “مقام معظم رهبری مدظله العالی”
روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار سنت حسنه ای است،که نمونه اش را در کمتر کشوری می توان یافت؛مطالعه کتاب و تقدیر از کتابداران به عنوان تاثیرگذارترین قشر در جامعه معرفتی نوین است که هدف آن پاسداشت فرهنگ مکتوب می باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب و تبریک روز کتابدار به فرهیختگان و متولیان این عرصه، برای تمام این تلاشگران فرهنگ و میراث مکتوب کشور آرزوی سعادت و توفیق روزافزون دارد و دست تمامی علاقه مندان این عرصه را به منظور اعتلای فرهنگ مطالعه می فشارد.
علی اصغر علی پور/فرماندارشهرستان اوز

 

 

 

 

جعفر راستگو رئیس شورای شهر و شهرستان اوز پیامی به شرح زیر به مناسبت هفته کتاب ارسال داشته است:

 اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ

هیچ تمدنی و دوره ای خالی از کتاب نبوده ونیست و آنچه در همه جوامع توانسته برای رشد افکار عمومی موثر باشد کتاب و میزان مطالعه است،برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و مطالعه وعملی شدن آن مهم است.

بالطبع یکی از راه ها،مشارکت عمومی و تامین منابع و ایجاد انگیزه در افراد است.

فعالیت کتابخوانی در اوز از سنوات گذشته همچنان ادامه دارد و نیاز به توضیح نیست چرا که همگان واقف هستند.از سال ٩٥ که اوز در طرح پایتختی کتاب ایران شرکت کرد و جلسات مختلفی نیز در این راستا برگزار شد،یکی از اهداف شورا و شهرداری همکاری با مجموعه کتابخوانی برای همه اقشار جامعه واشخاصی بود که تخصص و توانایی خوبی داشتند و تلاش می کردند،شورا هم از همان سال نماینده ای در گروه هیت پایتخت کتاب برای همراهی با طرح ها و برنامه داشته است و همچنان ادامه دارد و البته شهردار و مجموعه شهرداری نیز برای توسعه کتابخانه ها و زیرساخت‌های فرهنگی تلاش زیادی با کمک خیرین و دولت انجام داده است ودر جهت رشد این شاخص ها در ارتقای کمی و کیفی محورهای توسعه در بخش های مختلف مؤثر بوده است.

در جلساتی که خود نیز در پایتخت حضور داشتم به جایگاه اوز در وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد و زیر مجموعه ها از جمله کتابخانه ها و سایر ادارات همکارو گروه های مردمی و تلاش های زیادی که انجام داده بودند پی بردم و یکی از شاخص های ارتقا شهرستان اوز نیز فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی بود.

بنا بود به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تجلیل از دست اندرکاران و تلاشگران که دست آوردهای زیادی داشته اند و دیدار با آنها داشته باشیم که متاسفانه شرایط بیماری کرونا و وضعیت استان و شهرستان باعث شد برنامه را به زمان دیگری موکول کنیم.

اینجانب به نیابت از شورای شهر و شهرستان ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی، از تمام خیرین وتلاشگران ،نماینده محترم ،مجموعه فرمانداری و بخشداری ،اداره فرهنگ و ارشاد،کتابخانه ها و رییس و اعضای هیت پایتخت کتاب ،شهردار و مجموعه شهرداری و همکاران شورایی خودم که همراه بودند و تلاش کردند، نهایت تقدیر و قدردانی را دارم و از خداوند متعال توفیق روز افزونشان را خواستارم.

جعفر راستگو رییس شورای شهر و شهرستان اوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۴
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی