اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

 

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن ادبی تائب اوز و شبکه بهداشت و درمان به مناسبت هفته پرستار و به پاس قدردانی از مدافعان خط مقدم کرونا اقدام به برگزاری مسابقه مجازی پیامی به پرستاران و کادر درمان ویژه شهرستان اوز در بازه زمانی ۷ روزه نمود.

 

در این میان ۲۷ اثر از شهر اوز و توابع ارسال شد که ۲ اثر متعلق به ۳ کودک از فیشور و اوز بود.

اسامی برگزیدگان این مسابقه در بخش کادر درمان،کودکان متن و شعر خواهد بود.


انتخاب آثار به عهده فاطمه نجاتی عضو فعال انجمن ادبی تائب خانه فرهنگ اوز (سرای زرنگار) بوده است. 


اعلام نتایج:


بخش کادر درمان:


 

پرستاری،بالی است برای پرواز در آسمان رضایت خدا خوش به حالت که خداوند از تو راضیست روزت مبارک(رضا مساح پرسنل بیمارستان امیدوار اوز )

 

فروغ روشن شامی،پرستار/صبوری،ماه آرامی،پرستار/تو در تن پوش زیبای سفیدت/سفیر مهر ایامی ،پرستار

(عبدالهادی حیدری کادر درمان شبکه بهداشت و درمان اوز)

 

بخش کودکان :


خدایا خودت مواظب مامانامون که دارن با کرونا میجنگن باش تا مثل گل توو گلدون خونمون پژمرده نشن.(لقمان جوکار و الیانا جوکار از فیشور)


 

پرستار با شوق و رنج و سختی و خستگی شبانه روزی می آموزد تا رنج و درد انسان را به شوق و آرامش برساند روز پرستار مبارک.(ستایش جوکار از اوز)

 

بخش شعر:

زیبای زره پوشم،با مرگ هم آغوشی/با مساله میخندی با حادثه می جوشی/در مکتب دستانت تدریس شود باران/تو عشق فراگیری با عاطفه هم دوشی(بدریه صحرانورد از کوره)

 

یک سال گذشت و کار زار است هنوز/بیماری منحوس سوار است هنوز/رزمنده ی من سرت سلامت بادا/از همت تو خانه بهار است هنوز (منظر زارعی از اوز)


 

ای آنکه پرستاری و پروانه ی بیمار/می چرخی و بالای سرش چشم تو بیدار/در سینه ی تو صبر چنان ریشه دوانده/کوهی که تو را نام نهادند پرستار (حکیمه بهمنی از کوره)

 

بخش متن:


حضورت ای سفیر سلامت،حاکی از آن است که دم مسیح وار تو شفای روح و درد بیماران است.ای آمده از جانب حق،تو بسان فرشته ای جان بر کف،معنای تازه ای به ایثار بخشیده ای و فداکاری را به شیوه ی خودت معنا کرده ای. (فرنوش نیامبارک از اوز)


در میان مرداب چشمانم نیلوفرانه نشستی و مسیحای وجودم شدی. من با تو چشم انداز زیبای رهگذرانم.. تو چشماه آب حیاتم شدی. من با تو زنده ام ای پرستار مرداب ها (طیبه احمدی از اوز)

 

تو همان سپیدار بلندی که از پس یک شب یلدایی بی پایان بر در هر دردی چو لبخند نمایان گشتی . تو چنان کاشف درد،ایوب ترین آدمِ حوایِ زمانی، توچنلن پیچک نور، که به در و دیوار دلها روشنایی می بخشی،تو همان خورشیدی که اول صبح هر درودی را پاسخ گویی.درود بر تو ای پرستار  (ناهید فاطمی از اوز)

 

تمامی برگزیدگان می توانند از روز یکشنبه ۱۴ دی ماه جهت دریافت لوح تقدیر و کارت هدیه ی خود به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز (واقع در خیابان طاهری کوچه شماره ۹) مراجعه نمایند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه عزیزانی که با شعر و متن های زیبای خود باعث روحیه بخشی به کادر درمان و کارکنان  پرتلاش و زحمتکش شهرستان اوز که با تمام توان مشغول خدمت رسانی به بیماران بوده و هستند صمیمانه تشکر می نماید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۰۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی