اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.


به گزارش ریحانه حسینی: نخستین کارگاه کسب و کارهای فرهنگی و هنری کشور با محوریت روستای فیشور  استان فارس ١٥ بهمن ماه  با حضور آقایاری بخشدار مرکزی،فروغ هاشمی رییس فرهنگ و ارشاداسلامی اوز،سلیمانی دهیار فیشور ،حقیقت مسئول طرح،فرهنگوران،هنرمندان و تنی چند از فعالان کسب و کارهای فرهنگی و هنری فارس به ویژه روستای فیشور  و شهر اوز  با همراهی دکتر انصاری زاده از دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد و با حضور مدرسین دکتر  سعید جوی‌زاده و دکتر جوکار  برگزار شد.

پس از صحبت های انصاری و معرفی مهمانان و تشکر از شرکت کنندگان و توضیح درباره طرح کسب و کارهای فرهنگی ،فروغ هاشمی در مورد زیر ساخت های فرهنگی،فعالیت‌ ها  و کسب و کارهایی که می تواند در قالب این طرح اجرا شود صحبت کرد و اینکه بیماری کرونا کارهای فرهنگی را دچار آسیب‌های بسیار و ضررو زیان کرده است که باید برای تقویت و راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری این کارگاه‌ها برگزار و تسهیل در ثبت موسسه یا تعاونی انجام گیرد.


هاشمی در ادامه افزود: ظرفیت در روستا زیاد است اما همراهی و مشارکت مردم برای معرفی خود و محصول و دست ساخته ها در حوزه های مختلف باید بیشتر شود و به مسائل و مشکلات و بیان راهکار برای تقویت و راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی به ویژه در ‌روستای فیشور خصوصا در حوزه محصولات و محصولات فرهنگی و هنری و تاثیر مهاجرت پرداخت.

سینا آقایاری بخشدار مرکزی شهرستان اوز در مورد پیشینه فرهنگی فیشور و توانمندیهای مردم روستا صحبت کرد و افزود: مردم فیشور در گذشته در صنعت گیوه دوزی مشهور بودند و هم اکنون هم مردم این روستا در زمینه فرهنگی بسیار فعال هستند و این روستا از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه های مختلف هنری و سایر حوزه ها برخوردار است.


 فاطمه گل حقیقت مسئول طرح و مدیر خانه فرهنگ در مورد کتابخانه و کسب و کارهای فرهنگی فیشور و فعالیت های بسیار شاخص این روستا در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و دست دوزها و فعالیت های خوب کتابخوانی توضیحاتی داد.


همچنین انصاری‌زاده، مسئول برگزاری این کارگاه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز این کارگاه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند تا با تقویت کسب و کارهای فرهنگی و هنری به‌ویژه در روستاها، این کسب و کارها را شناسایی و تقویت کند و از ظرفیت فرهنگوران،خیرین،معتمدین و هنرمندان و صاحبان کسب و کارها برای شکل گیری فعالیت ها استفاده کند.در این کارگاه‌ها دیدگاه‌های فعالان فرهنگی و هنری را شناسایی و پیگیری خواهیم کرد.


این کارگاه‌ها به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق کارآفرینی امید، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری بخش مناطق محروم برگزار می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۰
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۱)

احسنت بر بانوی اول فیشور،فاطمه گل حقیقت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی