اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

علی پور فرماندار شهرستان اوز در جلسه تکریم خیرین حوزه قرآنی که توسط دبیرخانه کانون های مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد  گفت:

 سالروز ولادت امام کرامت و امام انسانیت و نمونه بارز خدایی در جامعه انسانیت و بشر دوستی امام حسن مجتبی را تبریک و تهنیت عرض می نمایم
امام حسن (ع)درس بزرگی را در راه تکریم نیازمندان به همه ی کسانی که دوستدار بشریت و انسانیت هستند داد.
ما نیز وظیفه خود می دانیم در ماه مبارک رمضان پیرو راه این امام بزرگ‌ باشیم.

به گفته مقام معظم رهبری:
ماه رمضان قطعه ای از بهشت است که خداوند در جهنم سوزان دنیای مادی ما را وارد آن می کند و به ما فرصت می دهد که خودمان را بر سر سفره ی الهی در این ماه وارد بهشت کنیم.

موضوعیت امروز بسیار موضوع مبارکی است.بحث خیرین که ما همیشه سپاسگزار و دست بوس هستیم.
امروز فرصت بسیار خوبی است برای تشکر از خیرین که در باب قرآن همراه هستند.قرآن کتاب انسان سازی است و هدفی جز هدایت انسان ندارد.چونانکه در سوره ی حمد اشاره ی مستقیم به اهدانا الصراط المستقیم می کنیم،این کتاب هدایت است و کتابی که یاری می رساند (ایاک نعبد و ایاک نستعین).قرآن جایگه ویژه ای دارد و کانون ها نیز می توانند نقش ویژه ای در ترویج سیره ی فضل الله و قرآن داشته باشند. از کانون های مساجد و مذهبی انتظار می رود در  احیای نقش فرهنگی مذهبی و همچنین  دینی مساجد و ترویج مسائل دینی و همچنین سیره ی رسول الله تلاش کنند.ان شاالله ما بتوانیم با ساماندهی کانون ها و ارتباطی که ایجاد می کنیم فعالیت های فرهنگی و هنری  که در سطح جامعه انجام می پذیرد را یک رنگ و بوی مذهبی به آنها بدهیم و با راهنمایی رابط کانون های مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه سازی ساماندهی فعالیت های فرهنگی هنری را مهیا نماییم.
قطعا در همین راستا از توانمندی،هدایت و ظرفیت موجود مردمی که وحود دارد به خصوص خیرین شاخص شهرستان استفاده بکنیم. یک توقع نیز از بسیج به عنوان بازوی توانمند نظام هست،همکاری و هماهنگی تنگاتنگ کانون های مساجد با بسیج می باشد و ان شاالله که بتوانیم کارها را پیش ببریم. 
امروز روز بزرگیست که خداوند نصیب ما کرده تا ذره ای از حمایت ها و زحمات خیرین را جبران کنیم،باز هم سپاسگزار حضور تمامی خیرین ، ادارات،اعضای شورای فرهنگی،معتمدین و خیرین شهر هستیم.ان شاالله که ادامه دهنده راه خدا و سیره ی رسول اکرم باشیم.

در ابتدای جلسه فروغ هاشمی مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نقش خیرین شهرستان در حوزه فرهنگی و سایر حوزه ها صحبت کرد و گفت :خیرین،خصوصا خیرین شهرستان اوز از حوزه خدمات گرفته تا بهداشت و سلامت و فرهنگ و آموزش و حوزه دینی و قرآنی سرآمد بوده و در راه خیر و نیکوکاری به اندازه توان دستگیری کرده اند،امروز  در خدمت خیرین حوزه قرآنی و دینی  که در ایام ماه مبارک رمضان هرساله با کمک های نقدی و بسته های معیشتی و همراهی با ستاد هماهنگی و کمک شهرستان در رفع نیازهای مادی و معنوی در تلاش هستند  و در بخش تجلیل از اعضای فعال کانون های مساجد و حوزه فعالیت فرهنگی و مسابقات و برنامه ها و حلقه های قرانی از کودکان گرفته در بخش قرآن اولی ها(ختم قرآن)و روزه اولی ها تا حوزه سلامت و بهداشت بانوان و حوزه های آموزشی و غیره توانستند یاری رسان باشند تا فعالیت ها همچنان ادامه داشته  باشد هستیم فروغ هاشمی در ادامه :هرچند دوست داشتیم باز هم به صورت حضوری در ماه مبارک رمضان از همه اعضا و فعالان تجلیل کنیم اما در شرایط کرونا این اتفاق محقق نشد و تنها میزبان جمعی از خیرین این حوزه بودیم ،قدردان زحمت همه همراهان هستیم و از آقایان و بانوان نیکوکار و خیر و‌فعال و دبیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد  که در این راه پر خیر و برکت و معنوی همراه بوده و هستند و حاج احمد عدالتی به عنوان رابط کانون های فرهنگی و هنری و یکی از اعضای بسیار فعال و پر تلاش در این حوزه  تشکر و قدردانی کرد و هدایایی را تقدیم کرد.



احمد عدالتی رابط کانون های فرهنگی و هنری شهرستان و مسئول دبیرخانه کانون های مساجد با صحبتی از امام محمد باقر (ع)شروع کرد:امام باقر علیه السلام فرمودند؛ برای هرچیزی بهار است وبهارقران ماه مبارک رمضان است.
رسالتهای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد:
اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 
تلاش درراستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی 
زمینه سازی برای حضور جوانان و متعهد
مقابله اصولی و منطقی باتهاجم و مبتذل فرهنگی
مقابله با آسیب های اجتماعی 
دغدغه‌ها ی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و قرآن مدنظر قرارگیرد
ازمساجد فعال دعوت میشود تابه صورت الکترونیک برای کسب مجوز فعالیت کانون مساجد اقدام نمایند،اگر هم پرسش و همراهی خواستند حتما مراجعه کنند.عدالتی از همراهی خیرین در بحث توجه و اهمیت دادن به فعالیت قرآنی و کانون های مساجد که از اهمیت ویژه ای برخوردار هست تقدیر کرد و گفت:با وجود ظرفیت مسجد در شهرستان می توان کانون های فعالی برای هر مسجد راه اندازی و همه خصوصا جوانان را تشویق به فعالیت های فرهنگی و قرانی و دینی کرد.

و از نیکوکارانی که در کمک به کانون ها در سالهای گذشته و امسال همراه بودندخانم ها و آقایان
پروین امیدوار،سیده سامعه هاشمی،اسما سادات هاشمی،علی زینلی،حاج محمد قنبری پور،حاجی مزرعی،
مرضیه نوروزی،
طیبه نامی،حسن براهیمی،امیر حاجی،یونس امیدوار،ساسان پیرزاد،راضیه صمیمی فرد و همراهی و کمک امام جمعه و مدرسه علوم دینی ،فرمانداری و سپاه ،نیروی انتظامی ،شورا و شهرداری،اداره اوقاف ،کمیته امداد،انجمن خیریه و انجمن نواندیشان وکانون های مساجد و دبیران کانون ،آقایان عقیل فلامرزپور،موسی ستاری و وحید رضایی،همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز که همیشه حامی و همراه بودند تشکر کرد.

در پایان به همه حاضرین یک جلد کلام الله مجید و بسته فرهنگی به بانوان از طرف دبیرخانه کانون های مساجد و اداره فرهنگ و‌ارشاد اسلامی اهدا شد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۰۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی