اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

نشست هماهنگی و توجیهی کارشناسان محترم ترویج کتاب‌خوانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور با حضور ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، سجاد جمشیدیان مدیر روابط عمومی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و رابطان ترویج کتاب‌خوانی در استان‌ها و شهرستان‌های کشور به‌صورت مجازی و در فضای اسکای روم روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سجاد جمشیدیان ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این برنامه گفتند: هرساله نشست هماهنگی و توجیهی کارشناسان ترویج کتاب‌خوانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر پایتخت کتاب ایران به‌صورت حضوری برگزار می‌شد اما امسال متأسفانه به‌واسطه شیوع بیماری کویید ۱۹ این برنامه به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و در فضای مجازی میزبان این عزیزان هستیم.

ایشان در ادامه افزودند با گسترش و شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از فعالیت‌های هنری، آموزشی، تربیتی و فرهنگی به تعطیلی کشیده شدند اما خوشبختانه با اهتمام وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری‌های مدیرکل محترم دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی جناب آقای حیدری و مساعدت رابطین ترویج کتاب‌خوانی در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور نه‌تنها فعالیت‌ها ترویج کتاب‌خوانی حرکت آنان متوقف نشد بلکه با همراهی وفاق ملی که در بین برگزار کنندگان این برنامه‌ها و مروجین کتاب‌خوانی در سراسر کشور به وجود آمد تمامی برنامه‌های ترویجی این دفتر در سال گذشته برگزار شد و علاوه بر این برنامه‌ها سه پویش ویژه کتاب‌خوانی نیز برگزار شد.

در ادامه این برنامه جناب آقای ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمام رابطین و معاونین فرهنگی ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی گفتند : بی‌شک بدون همکاری و تلاش‌های شما رابطان ترویج کتاب‌خوانی در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور امکان برگزاری برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی نه‌تنها در سال گذشته بلکه در سنوات قبل نیز مسیر و مقدور نبود.

ایشان ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های ترویج کتب خوانی در سال ۱۳۹۹ افزودند در سال ۱۴۰۰ دو برنامه مهم ترویج کتاب‌خوانی باقی‌مانده است که برگزاری این دو برنامه که پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و هفتمین دوره برنامه انتخاب و پایتخت کتاب ایران است اهتمام جدی و همه‌جانبه تمامی دست اندرکاران ترویج کتاب‌خوانی در سراسر کشور را می‌طلبد.

دبیر جام باشگاه­های کتاب­خوانی کودک و نوجوان در ادامه برنامه در خصوص فرآیند اجرای جام باشگاه­های کتاب خوانی کودک و نوجوان اعم از آموزش تسهیلگران، ثبت نام باشگاه­ها و اعضای باشگاه­های کتاب خوانی کودک و نوجوان، فعالیت باشگاه­ها، عضویت کتاب فروشی­ها و ارسال آثار پنجمین دوره این برنامه صحبت کردند.

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای کتاب کشور ضمن اشاره به اینکه اختتامیه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در نیمه اول مردادماه امسال برگزار خواهد شد گفتند: داوری این برنامه در دو مرحله شهرستانی و کشوری برگزار خواهد شد و از همه شهرستان‌ها و استان‌های کشور تقاضا دارم آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در مرحله شهرستانی را داوری و آثار برگزیده را به دبیرخانه مرکزی در موعد مقرر ارسال نمایند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی در ادامه افزودند: نحوه ارسال آثار و شاخص‌های داوری پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان طی روزهای آینده به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور ارسال خواهد شد و داوری‌ها طبق شاخص‌های ارسالی صورت خواهد گفت.

ایشان همچنین در مورد معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران و برگزاری آیین معرفی این برنامه گفتند: با تصمیم شورای سیاست‌گذاری این برنامه، مراسم معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران اعلام و خبررسانی خواهد شد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود گفتند: از متولیان دبیرخانه‌های ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها انتظار می‌رود که در همه این بخش‌ها مجموعه اقدامات همه شهرستان‌های استان‌های متبوع خود را رصد، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را برای اجرای هر چه‌بهتر این برنامه انجام دهند.

 

در قسمت دوم این برنامه که به‌صورت پرسش و پاسخ برگزار شد رابطان محترم ترویج کتاب‌خوانی سؤالات و نقطه نظرات خود را برای برگزاری هر چه‌بهتر این برنامه‌ها اعلام نمودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۱
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی