اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

«مَثَلُ الَّذِینَ ینْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ کمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ یضَاعِفُ لِمَنْ یشَاءُ»

کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند همانند بذری است که هفت خوشه می‌رویاند که در هر خوشه یکصد دانه باشد (یعنی هفتصد برابر) خداوند برای هر کسی که بخواهد آن را چند برابر می‌کند. (سوره بقره آیه ۲۶۱)
شاید کار خیر در کمک های فرهنگی و کمک به قشر فرهنگی چندان ملموس و محسوس نباشد،اما بیشتر از سایر حوزه ها تاثیر آن را در جامعه مشاهده می کنیم .

 

در جهان کنونی آنچه می‌‌‌‏تواند منشأ و پایه تمام تحولات بشری واقع بشود مقوله «فرهنگ» است و حمایت از فرهنگ می تواند تاثیر بسزایی در رشد و توسعه داشته باشد، به عنوان مثال کمک به یک نویسنده برای چاپ کتاب،کمک به ساخت مکانی برای هنرمندان، کمک به هنرمندان برای انجام برنامه فعالیت،در اختیار گذاشتن مکان،کمک به هنرمندان در رشته های مختلف و چندین و چند کمک فرهنگی که می تواند ماندگاری اثر و آثار خیر و نیکی را به ودیعه گذارد و دعای خیر به دنبال داشته باشد.

 البته برای انسان خیر و نیکوکار لذتی که در کمک وجود دارد قابل مقایسه با هیچ لذتی نیست ،اینکه بدانی به واسطه عملی دلی شاد می شود بی آنکه انتظار پاسخی داشته باشی ، هرچند  خداوند چندین برابر به خیرین پاداش نیکو می دهد.
یکی از انجمن هایی که همیشه همراه فعالیت های فرهنگی هنری شهرستان بوده و مشارکت زیادی برای اجرای جشنواره ها و برنامه ها با هنرمندان داشته است انجمن نواندیشان اوز است که پیگیری های این انجمن  در کمک های مالی و معنوی به مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه پایتخت کتاب ،کمک به معیشت هنرمندان با کمک مالی و بسته های حمایتی در زمان کرونا، پیگیری برای ساخت مجموعه فرهنگی، کمک به پیشرفت طرح ها، برنامه ها، جشنواره های  فرهنگی و اجتماعی و برگزاری مسابقات باعث دلگرمی هنرمندانی است که در هر زمان خصوصا در این برهه سخت ناشی از بیماری کرونا بیش از هر زمان دیگری نیاز به توجه و حمایت دارند.
با تشکر از همراهی همیشگی انجمن نواندیشان و همه خیرین فرهنگی که سالها مجموعه فرهنگ و هنر را حمایت کرده و می کنند، برای همه خیرین،خصوصا خیرین فرهنگی آرزوی سلامتی و سربلندی و سعادت داریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۷
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی