اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

کتاب پژوهشی«تاثیر قرض‌الحسنه بر زندگی فقرا» با زیر عنوان «چگونه وام‌های خرد قرض الحسنه زندگی فقرا را متحول میکند؟» با گردآوری و تالیف محمد ملایی، و با مقدمه آقای رضا درمان مدیر عامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه گردآوری و تألیف و در تیراژ ۵۰۰ جلد توسط نشر ایلاف به چاپ رسیده است.

تجربه سال ها فعالیت خیریه اعانه ای برای کمک به فقرا  نشان داده است که نتوانسته تاثیری در رفع مشکل فقرآنان  داشته باشد چون مشکل اصلی فقرا نداشتن درآمد است که هزینه های آنان را پوشش دهد.

 

محمد ملایی می گوید:

من اعتقاد دارم باید الگوی کمک به فقرا در جامعه تغییر کند و با ایجاد اشتغال مشکل فقر آنها را برطرف نمائیم. البته این کار نیز پروسه ای طولانی دارد و از حوصله خیرین مستقل خارج است زیرا این کار نیازمند بکارگیری دانش،برنامه‌ریزی و پایش مستقیم است.

 

برای اینکار وام های خرد قرض الحسنه در جهت کمک به خانواده‌هایی که نیازمند سرمایه برای ایجاد اشتغال و خرید لوازم ضروری زندگی هستند نیازی اساسی است .هرچند در قدم اول این وام ها برای ایجاد تحول اند ک به نظر میرسند اما می‌توان امیدوار بود که این تغییرات کوچک آغازگر تحولی بزرگ در زندگی فقرا باشد.این کار نیازهای ضروری آنها را مرتفع و با سرمایه‌گذاری روی تحصیل فرزندان آنها، خانواده و اجتماع آنها را به مرور از دام فقر نجات می‌دهد.

 

در این کتاب به علل و ریشه های تداوم فقر پرداخته شده است و راهکارهای علمی و عملی تجربه شده نیز به صورت گام به گام ارائه شده است. این راهکارها نه تنها فقرا را عزت میبخشد بلکه جامعه ای توانمند و پویا و شاداب خلق خواهد کرد که هم فقرا و هم ثروتمندان برنده این میدان خواهند بود.


برای این نویسنده اوزی آرزوی موفقیت و سلامتی و سربلندی داریم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۰۹
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی