اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

فیشور میزبان دو رویداد مهم بود رویدادی که در تاریخ فرهنگی روستا به یادگار می ماند و از برکت آن انسان های زیادی بهره مند می شوند.

 


فاطمه گل حقیقت یکی از فعالین فرهنگی و مروج کتابخوانی است که نه در حرف بلکه در عمل ثابت کرده است که عشق به کار و تلاش می تواند روزهای زیبایی برای انسان ها خلق کند.

 


حقیقت می گوید: از سال 95 که  باشگاههای کتابخوانی و فعالیتهای خلاقانه شکل گرفت و برنامه های ترویج کتابخوانی جدی تر دنبال شد در کنار کتابخانه و خانه فرهنگ به یک  مکان تفریحی و فرهنگی اختصاصی نیاز بود تا مسیر نزدیک باشد و بشود در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی از آن استفاده کرد بنابراین  ایده آن در جلسات باشگاه های کتابخوانی شکل گرفت و به درخواست خانه فرهنگ فیشور و اعضای باشگاه های کتاب خوانی از شورای اسلامی و دهیاری فیشور درخواست شد تا  زمینی را برای ساخت پارک کتاب در نظر  و برای این امر اختصاص دهد.

 


شورای اسلامی و دهیاری موافقت کرده  و زمینی به متراژ 390 متر  مربع را  به خانه فرهنگ واگذار کردند و با کمک خیرین و حمایت های آنها به  ویژه خیر فرهنگ دوست منوچهر محمدی آزاد این مکان آماده شد و به مرحله بهره برداری رسید و  با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد تا مکان و ماوایی باشد برای همه کتابخوانان و کتاب دوستان و علاقه مندان با سپاس از همه همراهان در طی سالها و سپاس از مردم اندیشمند فیشور که سابقه طولانی و تاریخی در کتابخوانی دارند و از سال ۹۵ که ما جدی تر با شرکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران و مروجان کتابخوانی و باشگاه های کتابخوانی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید وارد این راه شدیم دست به دست هم دادند و ما را یاری کردند و عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور داریم و یاری و همکاری مردم فیشور به روستاهای دیگر هم رسید و کتاب برای مناطق محروم ارسال شد.امسال در بخش پویش گران نشاط نوروزی با کتاب نیز در بخش کودکان هلیا جاوید برگزیده نشاط نوروزی با کتاب برگزیده کشوری و همچنینی ماجد محمدی و هلیا جاوید نیز از برگزیدگان بودند.


خداوند خیر ونیکی به همه کسانی عنایت کند که قدمی در راه رضای خدا و در این دوره حساس برای گسترش و پیشرفت کشور خصوصا بخش فرهنگی بر می دارند.

 

 

در ادامه به همت خانه فرهنگ،شورا و دهیاری و با پیگیری فاطمه گل حقیقت *آئین رونمایی از کتاب "  گنج و رنج " اثر  حسینعلی حسینی نسب با حضور امام جمعه فیشور، امید بخش معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی پور  فرماندار شهرستان، هاشمی رییس فرهنگ و ارشاد، گلابی بخشدار مرکزی ،عبدی رییس شورای اسلامی فیشور و جمعی از خیرین و معتمدین رونمایی شد. این کتاب حاصل سالها تلاش و زحمت اولین معلم روستا است که شبانه روز در راه آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزانی زحمت کشیده است که هر کدام امروز خود یا معلم هستند و یا دکتر و مهندس و شاغل در حرفه ای که دوست دارند.

 

 


کتاب " گنج و رنج " که هزینه چاپ آن را علی میرزایی از خیرین فیشور تقبل کرده اند توسط جواد قائدی گردآوری و نوشته شده است.

 


برای حسینعلی حسینی نسب و همه همراهان و سایر نویسندگان که در مسیر علم و دانش و دانایی قدم بر می دارند آرزوی موفقیت و سربلندی داریم و این بار صحبت هایی را از زبان خیر و نیک اندیش فیشوری منوچهر محمدی آزاد در مراسم می خوانیم.

 


منوچهر محمدی آزاد که بانی اصلی پارک کتاب فیشور بود در مراسم ضمن تشکر از سایر خیرین گفت: امروز احساس خوشبختی زیادی دارم چرا که در محضر دوستان و مردم  شریف و مهربان و عزیزی هستم که برای کسب معرفت و دانش فرزندانشان و  حتی خودشان به این مکان مقدس آمده اند.

 

 

یکی از اصلی ترین راه رسیدن به سعادت و فرزانگی مطالعه کتاب های با ارزش و تاثیر گذار است کتاب هایی که با خواندن آنها زندگی گذشتگان ، دانش بشری ، طریق و راه درست و راه درست زندگی کردن را می آموزیم.

 

 

عزیزی می گفت  کتاب بعد از فکر کردن،  بهترین دوست زندگانی آدم هاست. من امروز بسیار خوشحال و مسرورم که این لحظه و این اتفاق فرخنده برای روستای ما فراهم شده که بتوانم کتاب هایی را جلوی چشمان فرزندانمان بگذاریم و آنها را تشویق بکنیم که با خواندن کتاب های مفید از زندان تاریک ندانستگی ،از سیاهی فکر بسته بیرون بیایند و افق روشن زیادی را برای رشد و بالندگی را جلوی چشمان خودشان ببینند.


خوشبخت آدمی حتی لباس کهنه خودش را هزار بار رفو می کند و با پول ان کتاب های انسان ساز برای خودش می خرد.

 


حالا که این سعادت نصیب ما شده است که برای فرزندانمان محیطی همراه با کتاب های ارزنده فراهم کنیم، بیایم با شوق  و مهربانی و با تشویق کردن یکدیگر  در جهت خواندن کتاب و بهره گرفتن از این محیط تشویق کنیم.

 


امیدوارم صدای ذهن بالنده ما با خواندن کتاب ، چند سال آینده به گوش شهر ها و روستاهای همجوارمان برسد و از قول آنها بشنویم که در خلوتشان به همدیگر می گویند  زندگی کردن درکنار این مردم اهل کتاب و فکر و مطالعه چقدر خوب است . همه حسرت ببرند که لحظه ای با شما و مردمان این روستای محترم باشند.

 

عکس و خبر: گلی برازنده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۲
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۱)

۲۹ آبان ۰۱ ، ۰۲:۳۹ تیره از دبی اصلیت فیشوری

چه فایده ای؟

زحمت کتاب رنج و گنج کشید،کارفرما پارک کتاب فیشوربود،مروج کتاب هست،ولی نه حقوقی داره نه بیمه.

نه از طرف فیشور حمایت میشه نه اوز.عضو شورا هم هست چند سال قول دادن بیمه میشی ولی هنوز نشده.

امید ما فیشوری ها فقط فعالیت فرهنگی خانم حقیقت

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی