اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اوز را با ما دنبال کنید.

از سال ٩٥ تا کنون اوز دوبار عنوان شهر خلاق کتابخوانی را در کشور کسب کرده است و هر بار با بیشترین طرح و برنامه توانسته است بعد از پایتخت کتاب عنوان خلاق بگیرد. هرچند هر سال رقابت ها بر سر پایتخت کتاب و تعداد شهرهای شرکت کننده بیشتر می شود اما طرح ها و برنامه ها در اوز هم خلاق تر ،کاربردی تر و جدی تر دنبال می شود و جز پنج شهر شدن هم نشان از تعهد و تلاش و همدلی بین مسئولین و مردم و خیرین این خطه  فرهنگی دارد.

 


راهیابی ۱۹۱ شهر به رقابت  پس از چند مرحله داوری و انتخاب ۳۶ شهر در مرحله نیمه‌نهایی و داوری نهایی از بین آنها و با تحلیل و بررسی  انجام شده توسط هیت داوران و انتخاب پنج شهر در مرحله نهایی دقت و تلاش زیادی می طلبد.


شهرهای اوز، سنندج ،نجف‌آباد، بم و سمنان شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.


هر چند معمولا در انتخاب پایتخت کتاب ایران بیشتر مراکز استان ها و شهرستان های برخوردار از امکانات مورد توجه قرار گرفته می شود، اما انتظار می رود مسئولین برگزاری و داوران محترم  شهرهای کوچک و کم برخوردار با فعالیت زیاد را که در بخش استمرار شهر و روستا صادقانه تلاش و فعالیت کرده اند نیز مورد توجه قرار دهند تا تحقق عدالت و نشاط فرهنگی که در دستور کار دبیرخانه مرکزی قرار دارد عملی شود.

 

اوز از سال ٩٥ در این جشنواره شرکت  کرد و پس از افتتاح دایمی دبیرخانه پایتخت کتاب  طرح های زیادی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام داد و خیلی از این  طرح و برنامه ها در مراکز استان ها و شهر ها و روستاهای سراسر ایران عملی شد. فعالیت ها  در اوز  به همت سازمان ها و نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد، انجمن های غیردولتی خصوصا حضور و همراهی خیرین انجام شد.


پیامبر اسلام(ص) از خداى خویش می‌خواهد: «ربّ زِدْنِی عِلْماً»؛ پروردگارا! بر علم من بیفزا.


بیشتر فعالیت ها نه برای کسب عنوان بلکه رسالتی بود که به عهده گرفتیم وبه آن عمل کردیم و تاثیر آن را هم در جامعه شاهد بودیم.


با تشکر از همه همراهان همدل.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۰۵
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز

نظرات  (۱)

مایه افتخار است برای شهر با فرهنگ  اوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی